۳ اسفند ۱۳۹۲، ۶:۰۸
کد خبر: 81054405
T T
۰ نفر

پوشش خبری دیدار اوباما و دالایی لاما، ممنوع

۳ اسفند ۱۳۹۲، ۶:۰۸
کد خبر: 81054405
پوشش خبری دیدار اوباما و دالایی لاما، ممنوع

نیویورك - ایرنا - اجازه ندادن به خبرنگاران و عكاسان رسانه ای برای پوشش ملاقات دالایی لاما و باراك اوباما در كاخ سفید اعتراض برخی رسانه های آمریكایی را برانگیخت.

به گزارش ایرنا شبكه تلویزیونی فاكس نیوز روز جمعه با اعلام این خبر گفت كه كاخ سفید حتی اجازه ورود عكاسان و فیلمبرداران رسانه ها را به جلسه ملاقات نداده است و عكس های گرفته شده توسط عكاس رسمی كاخ سفید در اختیار رسانه ها قرار گرفته است.

شبكه فاكس نیوز كه به جمهوریخواهان نزدیك است از ممنوعیت ورود رسانه ها به جلسه دیدار دو رهبر انتقاد كرده و كاخ سفید را به ایجاد محدودیت برای پوشش رسانه ای جلسات آن متهم كرد.

در واكنش به این انتقادها، جی كارنی سخنگوی كاخ سفید روز جمعه از تصمیم كاخ سفید برای ممنوع كردن پوشش خبری دیدار دالایی لاما و اوباما دفاع كرد و گفت این روال همیشگی در دیدار اوباما با رهبر بودایان بوده است.

روز جمعه شورای امنیت ملی آمریكا اعلام كرد باراك اوباما رییس جمهور آمریكا در كاخ سفید با دالایی لاما رهبر معنوی بوداییان تبت دیدار كرد.

این ملاقات خشم چین را بر انگیخت.

چین روز جمعه از باراك اوباما، رئیس جمهوری آمریكا، خواسته بود تا برنامه ملاقات با رهبر معنوی تبت را لغو كند، چرا كه انجام این ملاقات به شدت به روابط پكن و واشنگتن لطمه وارد خواهد زد.

اروپام 2251 **1908

سرخط اخبار جهان