۶ دی ۱۳۹۲، ۱۸:۱۸
کد خبر: 80969426
T T
۰ نفر
امدادگران محيط زيست لرستان، ماده پلنگ زخمي را از مرگ حتمي نجات دادند

خرم آباد - ايرنا - مديركل محيط زيست استان لرستان از تلاش گسترده و موثر امدادگران اين سازمان براي نجات جان يك قلاده پلنگ زخمي در منطقه سپيددشت خرم آباد خبر داد.

'محمدحسين بازگير' روز جمعه در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: براساس گزارشات دريافتي، اين ماده پلنگ در 5 كيلومتري بخش سپيددشت شهرستان خرم آباد توسط شكارچيان غيرمجاز زخمي شده است.

وي اظهار كرد: برهمين اساس، گروهي از امدادگران محيط زيست به همراهي جمعيت هلال احمر و گروهي از دامپزشكان عازم منطقه شده و با پيگيري رد پاي خوني اين پلنگ، حيوان را در شيب تند ارتفاعات منطقه پيدا مي كنند.

بازگير افزود: امدادگران با انجام يك عمليات گسترده و سخت در اين منطقه صعب العبور در نهايت موفق به زنده گيري و بيهوش كردن اين پلنگ زخمي شده و حيوان را براي درمان به مركز استان انتقال مي دهند.

مديركل محيط زيست استان لرستان گفت: حيوان كه يك ماده پلنگ حدود دو ساله است، با گلوله تفنگ شكاري بشدت زخمي شده بود كه اقدامات اوليه براي درمان اين جانور كمياب انجام شده است.

بازگير اظهار كرد: با توجه به شدت جراحات وارده به ماده پلنگ، حيوان ظهر امروز، براي ادامه مداوا و انجام درمان هاي لازم، از خرم آباد به تهران منتقل شد.

وي تصريح كرد: خوشبختانه با اقدام به موقع امدادگران محيط زيست و تيم هاي امدادي همكار، اين حيوان كه از گونه پلنگ لرستان و از جانوران كمياب كشور محسوب مي شود از مرگ حتمي نجات يافته است.

/7274/1625

سرخط اخبار استان‌ها