۱۳ آذر ۱۳۹۲، ۸:۰۹
کد خبر: 80934682
T T
۰ نفر
نماينده مجلس : منشور حقوق شهروندي موجب ارتقا ضريب احساس امنيت در كشور مي شود

اروميه -ايرنا - نماينده مردم خوي و چايپاره در مجلس شوراي اسلامي و عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس گفت : منشور حقوق شهروندي موجب ارتقاء ضريب امنيت و احساس امنيت در كشور مي شود.

مويد حسيني صدر روز چهارشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود : منشور حقوق شهروندي از ضروريات اجتناب ناپذير جامعه است و بايد با دقت و حساسيت تمام در جامعه نهادينه شود.

وي ، دليل بسياري از نارسايي ها و مشكلات اجتماعي را ناشي از بي اطلاعي افراد جامعه از حقوق قانوني خود و ديگران دانست و اضافه كرد : نهادينه كردن حقوق شهروندي حركت ارزشمندي است كه در سايه آن مشاركت اقشار جامعه در برقراري نظم و امنيت در جامعه افزايش يافته و بار بزرگي از روي دولت برداشته مي شود.

عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس ، تكريم ارباب رجوع در ادارات و نهادهاي دولتي را از مصداق هاي حقوق شهروندي اعلام كرد و گفت : با اجراي دقيق حقوق شهروندي ، دغدغه هاي مردم براي احقاق حق كاهش يافته و هر كسي خواهد توانست بدون هيچ مشكل و تعارضي احقاق حق كند.

وي تقسيم عادلانه ثروت و برخوردار ساختن اقشار جامعه از ثروت هاي ملي و بردن عدالت به دور افتاده ترين مناطق كشور را از جمله دستاوردها و نتايج مطلوب منشور حقوق شهرونداي عنوان كرد و گفت : بدين وسيله همه مردم از معيشتي مناسب و آبرومندانه بهره مند شده و ثروت جامعه در انحصار افراد و يا گروه هاي خاص نخواهد بود.

حسيني صدر اظهاركرد: قانون اساسي جمهوري اسلامي به زيبايي در اصل 19 تا 42 فصل سوم به حقوق شهرونداي پرداخته كه دولت تدبير و اميد قصد اجرايي كردن آن را دارد.

وي اضافه كرد : در حال حاضر با موج عظيمي از دعاوي در محاكم دادگستري و وجود اختلاف بين شهروندان مواجه هستيم كه متاسفانه اين امر مي‌تواند تهديدي براي سرمايه‌هاي اجتماعي كشور باشد.

حسيني صدر ياد آور شد : تدوين منشورحقوق شهروندي، اقدامي مناسب و شايسته براي برون‌ رفت از بسياري از معضلات و آسيب ‌هاست كه امروز بسياري از دستگاه هاي قضايي و انتظامي را به خود مشغول كرده است.

8135/583

سرخط اخبار استان‌ها