۴ اسفند ۱۳۹۱، ۱:۴۹
کد خبر: 80554884
T T
۰ نفر
آيت الله خاتمي: تصميمات رهبر معظم انقلاب منطبق با مواضع امام (ره) است

اصفهان - عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه بيشترين هجمه دشمن متوجه جايگاه ولايت است، گفت: تصميمات رهبر معظم انقلاب منطبق با مواضع امام (ره) است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله 'سید احمد خاتمی' عصر پنجشنبه در كنگره شهدای كارگر استان اصفهان، افزود: اگر امام(ره) زنده بودند همین مواضعی كه امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی اتخاذ كردند، می گرفتند.

وی با بیان اینكه برخی می گویند ما باید اشتباهات خود را جبران كنیم، اظهاركرد: اگر منظور آنان تصمیمات رهبر معظم انقلاب اسلامی است باید بدانند ایشان همان كاری را انجام می دهند كه اگر امام خمینی (ره) زنده بودند با همان صلابت انجام می دادند.

وی تاكید كرد: افرادی كه این مسائل را مطرح می كنند باید به اشتباهات خود بازگردند و بدانند با مواضع امام (ره) فاصله دارند.

امام جمعه موقت تهران تصریح كرد: هیچ موضع رهبر معظم انقلاب بدون كارشناسی دقیق نیست و وقتی زمان بگذرد حقانیت آن مشخص می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینكه تخریب جایگاه ولایت و تحریف حقایق از دیگر دسیسه های دشمن است، افزود: برخی می خواهند بگویند گرانی ها با مذاكره حل می شود و از همین رو مقام معظم رهبری در این زمینه سخنرانی كردند.

آیت الله خاتمی همچنین گفت: دشمن تا برگزاری انتخابات سال آینده پنج ترفند سیاه نمایی، تفرقه، پخش شایعات، تحریف و تخریب جایگاه ولایت و تحریف حقایق را تدارك دیده است.

وی با بیان اینكه ایران دستاوردهای بزرگی در زمینه های هوا فضا، انرژی هسته ای و سایر رشته های علمی بدست آورده است، تاكید كرد: دشمن فقط بدنبال سیاه نمایی محض از اوضاع كشور است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینكه چارچوب اقتصاد ایران فلج نیست، اضافه كرد: اگر در عرصه اقتصادی مشكلاتی داریم باید بدانیم غرب هم از درون مشكلات جدی دارد.

وی هدف دشمن از تحریم ها را خالی كردن عقبه مردمی نظام بیان كرد و افزود: دشمن فهیمده است با یك دولت طرف نیست بلكه با یك ملت بزرگ طرف است.

آیت الله خاتمی، تفرقه و ایجاد التهاب در كشور را از توطئه های دشمن بیان كرد و اظهارداشت: همه باید مراقب باشند تا در میدان دشمن بازی نكنند.

وی تاكید كرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در تمام موضوعات فصل الخطاب است.

وی، شایعه پراكنی را از راهكارهای دشمن بیان كرد و گفت: گردانندگان رسانه های بیگانه و رسانه های داخلی بیگانه پرست مصداق فساق هستند و از همین رو طبق نص قرآن باید اصل را در مواجهه با این رسانه ها بر دروغگو بودن آنها گذاشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به تلاش آمریكا، اروپا، كشورهای مرتجع عرب و برخی همسایه های ایران برای آشوب در سوریه، اظهاركرد: امروز این كشورها با همه جنایاتی كه در سوریه انجام دادند، به مذاكرات سوری سوری اعتراف می كنند.

وی افزود: این موفقیت دیپلماسی بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی ایران است زیرا ما از همان ابتدا مذاكرات سوری سوری را مطرح كردیم.

امام جمعه موقت تهران همچنین به از سرگیری مذاكرات گروه 1+5 با ایران اشاره كرد و گفت: آنها مذاكرات را قطع كردند تا فریاد مردم ایران برای برخی مشكلات داخلی بلند شود اما با مشت های گره كرده مردم در راهپیمایی 22بهمن مواجه شدند.

وی افزود: در راهپیمایی 22 بهمن امسال مردمی كه صابون گرانی برتن آنها خورده بود چند برابر سالهای قبل به میدان آمدند و موجب سربلندی اسلام، تشیع و انقلاب اسلامی شد.

وی تصریح كرد: این حضور نماد بصیرت مردم ایران بود زیرا می دانند كه تاوان حریت و آزادی خود را در برابر قلدرترین دیكتاتورهای دنیا می پردازند.

امام جمعه موقت تهران همچنین به افتخارات اصفهان در سالهای دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: تنها در این استان بود كه در یك روز بیش از 370 شهید از سوی مردم تشییع شد.

وی با بیان اینكه تعداد شهدای كارگر این استان به اندازه 20 استان كشور است، تاكید كرد: جامعه كارگری كشور این افتخار را دارد كه در اصل پیروزی انقلاب اسلامی نقش كلیدی داشت و از حول محور اسلام جدا نشد.

وی با اشاره به تلاش كمونیست ها برای مصادره كردن جامعه كارگری به نفع خود، افزود: قشر كارگر ایران اسلامی حتی یك روز هم به این حمایت های دروغین پاسخ مثبت نداد و بر پیروی از دین و ولایت تاكید كرد.

آیت الله خاتمی گفت: برگزاری كنگره های شهدا فرصتی برای بازگو كردن فرهنگ شهادت است زیرا امنیت و آسایش امروز ما مدیون فداكاری شهدا است.

پ/7134/1011

سرخط اخبار استان‌ها