۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۱۳
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85476708
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

سه محله کم برخوردار شمال شرق اصفهان بهسازی می‌شود

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۱۳
کد خبر: 85476708
سه محله کم برخوردار شمال شرق اصفهان بهسازی می‌شود
عکس تزیینی است.

اصفهان-ایرنا- مدیر منطقه ١٠ شهرداری اصفهان از برنامه‌ریزی برای بهسازی و اجرای پروژه‌های عمرانی در سه محله کم برخوردار و محروم در شمال شرق این کلانشهر در سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد صیرفی نژاد روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: امسال برای سه محله محروم «حصه» «مُصلا» و «اطشاران» بطور ویژه برنامه داریم که تا پایان سال از شرایط بهتری بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: بر همین اساس احداث زیرگذر محله حصه با چهار هزار میلیارد ریال اعتبار، ادامه احداث پارک این محله با یکصد میلیارد ریال و احداث خیابان اطشاران با ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار بخشی از پروژه‌های این ناحیه را تشکیل می‌دهد.

مدیر منطقه ١٠ شهرداری اصفهان با بیان اینکه بودجه ما در سالجاری ۱۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال است، ادامه داد: این رقم سال گذشته شش هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال بود.

صیرفی‌نژاد تصریح کرد:پروژه‌های مرتبط با مناطق محروم را در سال قبل نیز در این ناحیه اجرا کردیم، برای مثال احداث میدان «شش‌راه» ، ساخت پارک محلی حصه به مساحت ۲۶ هزار مترمربع، احداث خیابان ۵۰۰ متری کوشش و توسعه بخش(فاز) نخست باغ بانوان «طلوع» با هدف بهبود عبور و مرور و کاهش ترافیک و توجه به مسائل رفاهی و فرهنگی از جمله اقدامات انجام گرفته بود.

وی گفت: اجرای ۲ پروژه در محله «گرکان» متشکل از خیابان حدفاصل بزرگراه فرودگاه تا این محله و احداث پارک محلی این ناحیه شرایط مناسبی را برای آن رقم زد.

این مدیر شهرداری خاطرنشان کرد: احداث خط توزیع آب با ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار، احداث پارک در محله «هفتون» و ساخت یک ورزشگاه در مجاور آن با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیز در سال گذشته با موفقیت به پایان رسید.

صیرفی‌نژاد با بیان اینکه منطقه ۱۰ با ۱۷ محله و مساحت ۲ هزار و ۱۶۴ هکتار و جمعیت بالغ بر ۲۱۰ هزار نفر، دومین منطقه جمعیتی شهر اصفهان است، اظهار کرد: ٢٢٢ هکتار بافت فرسوده معادل ١۴ درصد از این منطقه داریم.

وی تصریح کرد: منطقه ۱۰ شهراری اصفهان ۹۰ کیلومتر معبر اصلی و ۳۶۰ کیلومتر معبر فرعی، ۲۰۰ هیات مذهبی، یکصد مسجد، ۶ امامزاده،۵۰ کانون ثبت شده، ۶ ورزشگاه متعلق به شهرداری، ۶ فرهنگسرا، پنج سالن مطالعه، یک خانه کودک و یک باغ بانوان دارد.

این مدیر شهرداری افزود: سرانه فضای سبز این منطقه با داشتن ۱۵۰ پارک محلی و ۱۵ کیلومتر مادی و انهار، ۱۲ مترمربع برآورد می‌شود.

صیرفی نژاد اظهار داشت: بازسازی پیاده‌رو ضلع شرقی خیابان «لاله» ٢.۵ کیلومتر، ساخت مخزن آب ۵٠٠ مترمکعبی در محدوده این خیابان، اصلاح راستگردهای خیابان «جی» به خیابان «پروین» و بالعکس با هدف سهولت در تردد و حل گره ترافیکی و ایمن‌سازی بزرگراه «شهید آقابابایی» از دیگر پروژه‌های ما به شمار می‌رود.

وی حاشیه نشینی و وجود اتباع خارجی را از جمله معضلات منطقه ۱۰ شهرداری برشمرد و گفت: اگرچه در محلات مختلف این ناحیه شاهد حضور متعدد مهاجران افغانستانی هستیم اما این موضوع در حیطه وظایف ما نیست.

مدیر منطقه ١٠ شهرداری اصفهان تصریح کرد: به نظر ما مالکان نباید ملک خود را در اختیار اتباع بیگانه بگذارند و در این پیوند قرار است جلساتی با مشاوران املاک برگزار شود تا معاملات مرتبط با این مقوله به ثبت نرسد.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۸۵ محله کمتر برخوردار در استان اصفهان شناسایی شده و ۱۵ محله در شهر کاشان و ۷۰ محله در سایر شهرهای استان در اولویت محرومیت‌زدایی قرار گرفته است.

هشت هزار و ۱۰۰ هکتار بافت فرسوده، سه هزار هکتار بافت تاریخی و سه هزار و ۷۸۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی در این استان وجود دارد.

کلانشهر با ۱۵ منطقه شهرداری بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha