۱۲ آذر ۱۳۹۱، ۷:۵۵
کد خبر: 80437426
T T
۰ نفر
ضريح جديد امام حسين(ع) از سوي مردم بروجرد بدرقه شد

بروجرد - ضريح جديد بارگاه امام حسين (ع) پس از يك شب اقامت در شهر بروجرد صبح امروز(يكشنبه) در ميان اشك و آه مردم شهر، راهي خرم آباد شد.

به گزارش ایرنا، ضریح جدید امام حسین(ع) با عنوان 'كاروان سفینة النجاة' بعد ازاقامه نماز صبح از سوی عزاداران حسینی در میان حزن و اندوه مردم و با شعار 'یاحسین' بدرقه شد.

در این مراسم عاشقان و دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه سرور شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) از جمله خانواده معظم شهدا، ایثارگران، طلاب، كسبه و بازاریان و امام جمعه و فرماندار و هیاتهای مذهبی حضور داشتند.

دراین آیین معنوی كه با بغض های درگلو مانده همراه بود زنان زینب گونه با كودكان در آغوش و مردان از هر كوی و برزنی با شاخه های گل و صلوات 'بر محمد و آل محمد' برای بدرقه كاروان ضریح آمده بودند به طوری كه در طول مسیر، كاروان در میان سیل جمعیت متوقف می شد و به سختی به راه خود ادامه می داد.

این ضریح امروز در طول مسیر مورد زیارت ساكنان روستاهای محور بروجرد - خرم آباد قرار خواهد گرفت.

انتقال ضریح جدید اباعبدالله(ع) به خرم آباد و پس از آن به شهرهای دزفول، شوشتر، اهواز، آبادان و خرمشهر از دیگر برنامه های كاروان سفینة النجاة خواهد بود و مردم هر شهر یك روز میزبان آن خواهند بود.

پس از برگزاری مراسم وداع توسط مردم خرمشهر، ضریح مطهر از طریق مرز شلمچه وارد كشور عراق می شود تا به كربلای معلی منتقل شود.

گفتنی است 70 درصد تجهیزات ضریح جدید حضرت سیدالشهدا(ع) 23 آبان ماه از طریق یك فروند هواپیمای باربری ایرباس جمهوری اسلامی ایران از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران به صورت افتخاری و رایگان به نجف اشرف منتقل شد.

ساخت ضریح جدید حضرت امام حسین(ع) در مجموع به مدت 6 سال طول كشید كه 2 سال از این مدت صرف اقدامات مقدماتی، اجرایی و مطالعاتی و 4 سال نیز صرف ساخت خود ضریح شد.

حدود 14 میلیارد تومان در دو بخش طلاها و تبرعات اهدایی مردم و هزینه های جانبی از جمله هزینه نقره، چوب بكار رفته و دستمزد هنرمندان صرف ساخت این ضریح شده است.

مجموعاً 118 كیلو و 35 گرم طلا از سوی مردم و متبرعین به هیأت امنا رسید كه همه آن در این ضریح به كار گرفته شد.

/7190/542/634

سرخط اخبار استان‌ها