۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۳
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85485075
T T
۱۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آخرین سفر استانی/ رییس جمهور تبریز را به مقصد تهران ترک کرد

خرم آباد - ایرنا -" رییس جمهور استان ... را به مقصد تهران ترک کرد"، جمله ای کلیشه ای و تکراری که در سفرهای استانی شهید جمهور بارها نوشتیم و خواندیم، اما شاید هیچ کس فکر نمی کرد حضور در تبریز آخرین سفر استانی آیت الله رئیسی باشد .

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رئیسی رییس‌جمهور عصر یکشنبه-۳۰ اردیبهشت پس از افتتاح "سد قیز قلعه سی" به منظور افتتاح "ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز" به این شهر عازم شد و بالگرد وی در این مسیر در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه و بازگشت او از سفر استانی با پرواز آسمانی و لقا الله یکی شد.

این بار خدمت در دورترین نقطه به دفتر کار شهید رئیسی بود، رییس جمهوری که کمتر پشت میز کارش دیده می شد و در یکی از سفرهای استانی با همان لحن گیرایش گفت: اگر لازم باشد نه سه یا چهار بار، بلکه ۳۰ تا ۴۰ بار هم برای حل مشکل مردم، به مناطق مختلف سفر خواهم کرد.

از مردم مناطق دوردستی که به گفته خودشان تا کنون فرماندار هم به آنها سری نزده بود، می شنیدیم که می گفتند آیت الله رئیسی اولین مسوولی است که به آنها سرکشی کرده است، آری، مرد میدان بود و در میدان خدمت هم پرکشید.

در مواقعی از سفرهای خارجی و رایزنی با کشورهای منطقه که بر می گشت سفرهای استانی را پی می گرفت تا مبادا کار مردم روی زمین مانده و قول هایی که داده است عملی نشده باشد، تصاویر مختلفی از کفش های گل اندود و لباس های خاکیش از سفرهای استانی این روزها در حالی دست به دست می شود که دیگر میان ما نیست تا وجدانمان را بیدار کنیم، دوباره چشم ها را بشوییم و جور دیگر ببینیم.

امروز پرونده سفرهای استانی دولت سیزدهم پس از صدها سفر دور و نزدیک، تلخ و شیرین، بسته شد، سفرهایی که با جوش و خروش مردم در استقبال شهید خدمت آغاز می شد، دهها ساعت بدون وقفه و استراحت هیات دولت و در راس آن آیت الله رییسی ادامه می یافت و پس از آن هم روزها و ماهها برای پیگیری مصوبات این سفرها تلاش می شد.

اما مردم لرستان که آذر ۱۴۰۰ میزبان سید الشهدای خدمت بودند در یک سال اخیر به طور مداوم از سفر دوم این شهد خادم الرضا به استان سوال می کردند اکنون می دانند که حسرت دیدار دوباره با شهید خدمت در دل کوه های ستبر زاگرس ماند و آبشار ها و رودخانه هایش تا همیشه مرثیه این بزرگ مرد را زمزمه می کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی با شعار «دولت مردمی، ایران قوی» با نامزدی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری که روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار شد، با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای از مجموع ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ رای ماخوذه به عنوان سیزدهمین رییس‌جمهوری ایران انتخاب شد.

وی که پیش از این ریاست قوه قضاییه را بر عهده داشت، دوازدهم مرداد مراسم تنفیذ حکم خود را بجای آورد و سپس در چهاردهم مرداد در مراسم تحلیف ریاست جمهوری با حضور مهمانانی از ۷۳ کشور سوگند وفاداری به رای ملت و پاسداری از قانون اساسی را خواند تا رسما دوره ریاست جمهوری وی آغاز شود.

هیات دولت سیزدهم درچهارم شهریور برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام و انقلاب در حرم امام خمینی حضور یافته و در آنجا رییسی اعلام کرد که عهدنامه مدیران در دولت سیزدهم را به عنوان میثاق با مردم منتشر کرده که همه وزرا نسبت به این عهدنامه متعهد شدند.

بنا شد که اعضای دولت سیزدهم، با امضای این عهدنامه اصول و ارزش‌هایی همچون توجه به محرومان، فسادستیزی، نفی مطلق روابط ناسالم اداری و شناسایی زمینه‌های فساد زا و تعارض منافع و اقدام قاطع سریع و موثر در جهت رفع آنها، قانون‌گرایی، رفع موانع تولید، چابک سازی نظام اداری با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات، شایسته‌سالاری در انتخاب مدیران، اهتمام در تامین عادلانه حقوق عامه، تامین دسترسی عادلانه مردم به خدمات عمومی و دولتی و تبدیل آن به ابزاری برای نظارت مردمی و همچنین توسعه ارتباط با آحاد جامعه و رعایت کرامت مردم و تعامل موثر با رسانه ها،‌ نقدپذیری و اهتمام جدی به افکار عمومی راسرلوحه تمامی تصمیم گیری‌ها و اقدامات خود قرار داده و به آن ملتزم شوند و در نهایت نیز در همین مسیر شفاف و پر فراز و نشیب خدمت جان خود را برای مردم هدیه کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha