۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۲۷
کد خبر: 83323599
T T
۰ نفر
تبليغ و فروش سوالات امتحان نهايي درفضاي مجازي، كلاهبرداري است

شيراز- ايرنا- رئيس اداره سنجش آموزش وپرورش فارس گفت: با توجه به فعاليت گسترده سودجويان در فضاي مجازي و به ويژه شبكه هاي اجتماعي و تبليغ براي فروش سوالات جعلي امتحان نهايي و اخذ وجه، دانش آموزان و خانواده هاي آن ها مراقب افتادن در دام اين كلاهبرداران باشند.

به گزارش ايرنا، اداره اطلاع رساني و روابط عمومي آموزش و پرورش فارس چهارشنبه به نقل از امير شيرازي نژاد اعلام كرد: اخيرا مشاهده شده كه برخي افراد سودجو با نزديك شدن به زمان برگزاري امتحانات نهايي، ضمن راه اندازي سايت و كانال در شبكه هاي مجازي اقدام به تبليغ فروش سوالات جعلي و اخذ وجه و كلاهبرداري مي كنند.
وي با تاكيد بر امنيت فرايند توزيع و تكثير سوالات امتحانات نهايي، ابراز داشت: مراحل دريافت و تكثير سوالات امتحانات نهايي به نحوي است كه نيم ساعت قبل از شروع هر جلسه امتحاني، سوالات به صورت مكانيزه و رمزگذاري شده به حوزه اجراي امتحانات نهايي ارسال مي شود.
رئيس اداره سنجش آموزش وپرورش فارس ادامه داد:اين سوالات در زماني كه دانش آموزان در محل امتحان حضور دارند، تحويل مي‌شود و درهاي حوزه ها نيز براي ورود و خروج بسته است؛ درنتيجه امكان خروج سوالات از حوزه به هر شكلي غيرممكن است.
شيرازي‌ نژاد با تاكيد بر لزوم هوشياري دانش آموزان و خانواده هاي آنها و عدم توجه به تبليغات افراد سودجو در زمينه فروش سوالات جعلي در فضاي مجازي گفت: دانش آموزان و خانواده هاي آنها درصورت مشاهده چنين مواردي مي توانند موضوع را به حوزه بازرسي اداره آموزش و پرورش محل زندگي خود يا پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش مردمي اطلاع رساني كنند.
7375 /1876

سرخط اخبار استان‌ها