۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۴۵
کد خبر: 83320457
T T
۰ نفر
برنامه هاي سالروز آزادسازي خرمشهر در چهارمحال و بختياري تدوين شد

شهركرد - ايرنا- سوم خردادماه ، هر ساله يادآور رشادت رزمندگان ايران براي آزادسازي خرمشهر است كه در تاريخ كشور ماندگار باقي مانده است.

به گزارش ايرنا، در عمليات آزادي خرمشهر ، رزمندگان گمنامي نيز حضور داشتند كه نام و ياد خاطره آنها در هشت سال دفاع مقدس براي هميشه زنده و بالنده است.
در عمليات بيت المقدس از چهارمحال و بختياري نيز برخي از سرداران و رزمندگان جان خود را براي آزادي اين خاك از دست متجاورزان رژيم بعث عراق نثار ايراني اسلامي كردند.
از اين رو همه ساله با نزديك شدن به سوم خردادماه سالروز آزادي خرمشهر برنامه هاي مختلفي از سوي ارگان ها، نهادها ، سازمان ها و بسيج برگزار مي شود.
مديركل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس چهارمحال و بختياري مي گويد: برنامه‌هاي بزرگداشت سوم خرداد در 4 روز از يكم تا چهارم خرداد با شعار «ما پيروزيم» در اين استان برگزار مي‌شود.
«منوچهر ذوالفقاري» روز دوشنبه اظهار داشت: برنامه هاي بزرگداشت سوم خرداد برنامه‌هاي در دو بخش برنامه‌هاي عمومي و مشترك و برنامه‌هاي اختصاصي برگزار مي‌شود.
به گفته وي، از جمله برنامه‌هاي عمومي و مشترك سخنراني مسئولان و فرماندهان نيروهاي مسلح و وزارت جهاد كشاورزي (سنگرسازان بي‌سنگر) و پيشكسوتان دفاع مقدس به عنوان سخنران قبل از خطبه‌هاي نماز جمعه، عطرافشاني و غبارروبي گلزار شهدا و شهداي گمنام در سراسر استان، حضور راويان و پيشكسوتان دفاع مقدس به مدارس و ادارات است.
وي افزود: فضاسازي شهري با توجه به همزماني با ايام ماه مبارك رمضان و شب‌هاي ليالي قدر، ديدار با خانواده شهداي عمليات بيت المقدس، برگزاري آيين‌هاي تجليل از پيشكسوتان و رزمندگان عمليات بيت المقدس در سطح شهرستان‌ها، برگزاري يادواره‌هاي شهدا در سراسر استان و برپايي نمايشگاه‌هاي عكس و پوستر دفاع مقدس از ديگر برنامه هاي بزرگداشت حماسه آزادسازي خرمشهر در استان است.
مديركل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس چهارمحال و بختياري گفت: برگزاري مراسم صبحگاه مشترك نيروهاي مسلح، برگزاري نشست‌هاي تبيين گام دوم انقلاب با رويكرد شعار «ما پيروزيم» و تبيين نقش عمليات بيت المقدس و دستاوردهاي آن در روند جنگ تحميلي،برگزاري رژه موتوري با مارش آزادسازي خرمشهر ، برگزاري تئاترهاي صحنه‌اي و خياباني، كارگاه هاي هنري و برگزاري آيين عصر شعر و خاطره دفاع مقدس از مهمترين برنامه‌هاي پيش‌بيني شده است.
وي گفت: برگزاري نشست بصيرتي با موضوع تبيين گام دوم انقلاب، برگزاري مراسم عصر خاطره دفاع مقدس، توليد موشن گرافي «فتح بهشت»، رونمايي از بيش از 10 عنوان كتاب دفاع مقدس و رونمايي از طرح سياه قلم سردار شهيد «زال يوسف‌پور» از برنامه هاي اين اداره كل است.
ذوالفقاري يادآور شد: عمليات بيت‌المقدس يكي از مهمترين عمليات‌هاي كلاسيك دفاع مقدس بود كه طي 3 مرحله‌ به سه هدف مهم از جمله آزادسازي شهرهاي خرمشهر و هويزه، آزاد كردن جاده خرمشهر و رسيدن به مرزهاي بين‌المللي دست يافت.
وي گفت: اين عمليات به دليل ويژگي‌هايي از جمله وحدت و تعاملي كه بين نيروها بود، ايمان و اعتقاد قوي رزمندگان و رهبري حضرت امام خميني منجر به پيروزي ملت ايران شد.
ذوالفقاري با بيان اينكه در اين عمليات حدود 6 هزار كيلومتر مربع از خاك ايران در ابتداي جنگ به اشغال رژيم بعث عراق درآمده بود، كه با جانفشاني رزمندگان ايران آزاد شد، اظهار كرد: در اين عمليات 19 هزار اسير و 30 هزار كشته و مجروح از دشمن گرفته شد و موفقيت‌هايي كه در اين عمليات به‌دست آمد، چندين برابر عمليات‌هاي ديگر بود به‌گونه‌اي مي‌توان عمليات بيت‌المقدس بزرگ‌ترين عمليات پيروزمندانه ايران است.
به گزارش ايرنا، از چهارمحال و بختياري شهيد سردار زال يوسف پور و تعدادي جمعي ديگر از رزمندگان استان در آزادسازي خرمشهر نقش آفريني كردند.
2097

سرخط اخبار استان‌ها