۳۲ عنوان کتاب در چهارمحال و بختیاری آماده رونمایی شد

شهرکرد -ایرنا- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری گفت: به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر۳۲ عنوان کتاب در این استان آماده رونمایی شد.

سرهنگ منوچهر ذوالفقاری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران استان به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و همچنین رونمایی از ۱۰ موشن‌گرافی افزود: این کتاب‌ها در قالب کتاب صوتی، آثار شهدا و ترجمه است که با همکاری استادان دانشگاه، نویسندگان استان و این اداره کل تهیه و تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه سالانه بین ۵۰ تا ۶۰ عنوان کتاب در حوزه شهدا و ایثارگران  استان، تهیه و تدوین می‌شود، اظهار داشت: تهیه و چاپ کتاب برای تمام شهدای استان و همچنین جانبازان و ایثارگران در دستورکار این اداره کل قرار دارد.

ذوالفقاری از رونمایی ۱۰اثر موشن‌گرافی در خصوص معرفی سرداران شهید استان خبر داد و اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۰۰ موضوع در حوزه دفاع مقدس برای تهیه پایان‌نامه و دانشنامه دفاع مقدس در استان تهیه شده که پس از تهیه پایان‌نامه و دانش‌نامه‌های دانشجویی مطالب در قالب کتاب تدوین می‌شود.

به گفته وی، عملیات بیت‌المقدس یک عملیات ویژه و سرنوشت در جنگ بود که تغییر راهبرد جمهوری اسلامی در تقابل با دشمن از شاخص‌های این عملیات بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه این عملیات زمینه تغییر راهبرد دفاعی به تهاجمی و قرار گرفتن دشمن در حالت تدافعی را فراهم کرد، اظهار داشت: بعد از این عملیات در سایر عملیات‌ها نگاه تهاجمی و بیرون کردن دشمنان از مرزهای سیاسی کشور در اولویت قرار داشت.

وی با اشاره به نقش استان در هشت سال دفاع مقدس گفت: در عملیات فتح خرمشهر ۷۸ شهید از استان تقدیم نظام جمهوری اسلامی شد.

ذوالفقاری افزود: بزرگداشت این ایام در راستای گرامیداشت و عبرت گرفتن از ایام دفاع مقدس و مقابله با دشمن است.

به گفته وی، دشمن پیوسته با نظام اسلامی ایران و عقاید مردم دشمنی دارد و به دنبال این است که دین مردم و نظام را زیرسوال ببرد و با گرامیداشت این ایام در زمینه انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان می‌توان دسیسه دشمن را از بین برد.

تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در شهرکرد ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه عملیات احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در استان از ۱۱ سال گذشته آغاز شد، گفت: برای تکمیل این مرکز فرهنگی بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

ذوالفقاری اظهار داشت: این مرکز در ۲ بخش گنجینه دفاع مقدس و ساختمان مرکز فرهنگی، با ۶ هزار متر زیربنا در هفت طبقه و هشت تکه(قسمت) و محوطه مرکز در پنج هکتار در دست اجراست.

وی به افتتاح فاز نخست این مرکز درسال‌ گذشته اشاره کرد و گفت: از این میزان اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل ساختمان و ۲۵۰ میلیارد ریال برای ساخت محوطه نیاز است که در محوطه این مرکز تندیس ۸۰ سردار شهید جانمایی شده است.

چهار گلزار شهید گمنام در چهارمحال و بختیاری سازماندهی نشده است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال بختیاری گفت: هم‌اکنون در ۴۰ نقطه استان گلزار شهدای گمنام وجود دارد که از این تعداد چهار مکان در بلداجی،سفیددشت، دستنا و شوراب صغیر ساماندهی نشده است.

وی اظهار داشت: اجرای یادمان شهدای گمنان در ۲۳ نقطه به اتمام رسیده و مابقی در دست اجراست.

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه برای ساماندهی این گلزار شهدا نیاز به مقبره و یادمان دارد، گفت: برای ساخت هر مقبره بیش از ۱۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مشارکت در انتخابات مانند آزادسازی خرمشهر یک ضرورت است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با اشاره به نزدیک بودن زمان انتخابات و اینکه دشمنان به دنبال کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات هستند، گفت: مشارکت در انتخابات مانند آزادسازی خرمشهر یک ضرورت است.

ذوالفقاری افزود: حضور جدی و مشارکت مردم در انتخابات اقتدار کشور و قدرت ملی را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایرنا، در عملیات بیت‌المقدس حدود ۳۰۰ رزمنده از استان حضور مقتدرانه داشتند و حدود ۸۷ شهید و ۱۰۲ نفر جانباز تقدیم نظام شده  است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha