معاون استاندار: یادمان‌های شهدای گمنام چهارمحال و بختیاری بهسازی شود

شهرکرد – ایرنا – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: یادمان‌های شهدا به خصوص شهدای گمنام به عنوان اماکن قابل احترام در جای جای ایران اسلامی به شمار می‌روند که بهسازی گلزار شریف شهدا ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن حسین‌میرزایی روز یکشنبه در نشست برنامه‌ریزی سالروز فتح خرمشهر افزود: مضاجع شریف شهدا قابل احترام هستند و برای بهسازی این یادمان‌ها از تمام توان استان باید استفاده شود.

وی همچنین بر ضرورت تامین زمین‌های مناسب برای ساماندهی مضاجع شهدای گمنام تاکید کرد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای ساماندهی یادمان شهدا اعتبار مناسبی پیش‌بینی کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت گفت: ترویج، توسعه و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت برای همه دستگاه‌ها و جامعه باید به عنوان یک اصل اساسی و از وظایف همه دستگاه‌های اجرایی باید شناخته شود.

وی ادامه داد: توجه به فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین اصلی است که جامعه امروز به آن نیاز دارد و راهکاری مهم برای عبور از بسیاری از مشکلات است.

حسین‌میرزایی تاکید کرد: عزت، اقتدار و امنیت امروز ایران اسلامی را مدیون شهدا، ایثارگران و خانواده آنان هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری شهید دریاقلی سورانی را یکی از افتخارات این استان معرفی کرد و افزود: ساخت یادمان، سردیس و تندیس اینا شهید و مضاجع شهدای گمنام و شهید سورانی در شهرستان بن نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین برضرورت تشکیل ستاد بزرگداشت دفاع مقدس به صورت کاربردی در ۱۲ شهرستان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با اشاره به تدوین هشت برنامه محوری تلفیقی و ترکیبی ویژه دفاع مقدس گفت: گرامیداشت سوم خرداد و عملیات بیت المقدس در خرداد، عملیات رمضان و مرصاد در تیرماه، عملیات ثامن الائمه و الفجر ۴ در مهر، عملیات محرم و خیبر در آبان، عملیات طریق‌القدس و آزادسازی سوسنگرد در آذر، عملیات کربلای چهار و پنج و شهادت حاج قاسم سلیمانی در دی، عملیات والفجر هشت و والفجر مقدماتی در بهمن و عملیات والفجر۱۰، فتح المبین و بدر از جمله این برنامه‌ها است.

سرهنگ منوچهر ذوالفقاری بر ضرورت تامین اعتبار لازم برای اجرای این برنامه‌های محوری و ترکیبی دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد.

وی یادآور شد: برنامه‌ریزی مناسبت‌های ملی دفاع مقددس در استان باید براساس تقویم تعیین شده در سامانه ملی دفاع مقدس و مقاومت ثبت شود.

ذوالفقاری با اشاره به حماسه آزادسازی خرمشهر به نام روز مقاومت گفت: این عملیات از مهمترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس است که قدردانی از حماسه‌سازان این عملیات امری ضروری به شمار می‌رود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس بر ضرورت فضاسازی، آذین‌بندی شهر به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد تاکید کرد و گفت: برگزاری صبح‌گاه مشترک با محوریت نیروی انتظامی، عطرافشانی مزار شهدا، گرامیداشت روز دزفول و سخنرانی فرماندهان دوران دفاع مقدس قبل از خطبه‌های نماز جمعه را از جمله برنامه‌های طراحی شده به این مناسبت عنوان کرد.

ذوالفقاری با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره فانوس در چهارمحال و بختیاری افزود: رقابت هنرمندان هنرهای نمایشی، تجسمی، سریال، سرود، موسیقی و تولیدات رادیویی از مهمترین برنامه‌های جشنواره فانوس است.

وی یادآور شد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بیان موضوعات دفاع مقدس با زبان هنر از موارد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

ذوالفقاری با اشاره به ارائه درس ۲ واحدی دفاع مقدس در تمام واحدهای دانشگاهی گفت: براساس دستور رییس‌جمهور در شورای عالی انقلاب فرهنگی از اول مهرماه این درس در تمام دانشگاه‌های استان ارائه می‌شود.

وی همچنین برضرورت بازدید دانش آموزان از گنجینه دفاع مقدس در راستای جهاد تبیین تاکید کرد.

تکمیل موزه دفاع مقدس نیازمند ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

ذوالفقاری در خصوص ضرورت تکمیل موزه دفاع مقدس تا شهریور ماه گفت: ساختمان اصلی این موزه پس از ۱۴ سال با همت دولت سیزدهم ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و محوطه آن تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی برضرورت تامین اعتبار لازم برای تکمیل محوطه موزه دفاع مقدس از محل اعتبارات استانی تاکید کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری افزود: برای تکمیل و بهره‌برداری از موزه دفاع مقدس ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

تکمیل یادمان شهدای چهارمحال و بختیاری در انتظار ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار

ذوالفقاری گفت: چهارمحال و بختیاری ۵۶ یادمان شهدا و ۱۴۲ شهید گمنام دارد که از این شمار ۲۵ یادمان تکمیل و ۲۲ یادمان نیز در حال ساخت است.

وی با اشاره به جهش بهسازی یادمان‌های شهدای چهارمحال و بختیاری از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به استان افزود: روند پیشرفت فیزیکی یادمانه‌های شهدا بین ۱۰ تا ۸۰ درصد است که نیاز است با تامین اعتبار لازم این کار انجام شود.

ذوالفقاری اضافه کرد: ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی و بازسازی یادمان‌های شهدا و همچنین بدون احتساب قیر ۶۰۰ میلیارد ریال نیز برای بهسازی راه دسترسی به این یادمان‌ها نیاز است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرد .

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha