۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۱۰
کد خبر: 83318313
T T
۰ نفر

همايش فردوسي زبان و ادب فارسي در بوشهر برگزار شد

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۱۰
کد خبر: 83318313
همايش فردوسي زبان و ادب فارسي در بوشهر برگزار شد

بوشهر-ايرنا- همايش بزرگداشت حكيم ابوالقاسم فردوسي و زبان و ادب فارسي همراه با آئين دهمين سالكوچ ماناياد ماشالله رضازاده روز شنبه با حضور شماري از دوستداران فرهنگ و هنر در عمارت دهدشتي بوشهر برگزار شد.

به گزارش ايرنا، رئيس سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري بندر بوشهر در اين آيين با اشاره به نقش شاهنامه فردوسي در ماندگاري زبان فارسي و هويت ايراني گفت: اين اثر به عنوان شاهكاري جاويدان و يكي از بزرگترين مفاخر ملي نقش بي‌بديلي در پاسداشت كلمات درست و زيباي زبان فارسي و ماندگاري آن داشته است.
محمدصادق سعيدي افزود: در سراسر شاهنامه فردوسي، تاكيد بر خرد و خردورزي، اخلاق و جوانمردي و ساير ويژگي‌هاي مثبت اخلاقي ديده مي شود و همين مساله نشان مي‌دهد كه نقش شاهنامه فردوسي تنها در احياي زبان فارسي نبوده است بلكه فرهنگ و ادب پارسي وام‌ دار اين شاعر بزرگ است.
وي يادآور شد: سازمان فرهنگي شهرداري براي احياي شاهنامه‌خواني و گرايش كودكان و نوجوانان به اين امر، برنامه‌هاي مختلفي را در سال‌هاي اخير برگزار كرده است.
سعيدي اظهارداشت: اميدواريم پس از اين نيز بتوانيم با تشكيل كلاس‌هاي آموزشي و ترغيب كودكان، نوجوانان و جوانان به خواندن شاهنامه، نقشي هرچند كوچك در احياي زبان پارسي ايفا كنيم.
دراين آيين كتاب « رازنامه» اثر زنده‌ياد ماشاالله رضازاده با موضوع نگاهي به فرزندكشي در شاهنامه رونمايي شد.
ماشاالله رضا زاده از فعالان فرهنگي استان بوشهر است كه در زمينه هاي داستان و قصه نويسي وسرودن دو بيتي فعاليت داشته است.
اجراي گروه موسيقي ملي همنوا با صداي آكا صفوي پايان‌بخش ويژه‌ برنامه‌هاي اين آيين بود.
دراين آيين به حاضران در اين همايش يك نسخه از كتاب رازنامه زنده‌ياد رضازاده اهدا شد.
6043/7212

سرخط اخبار استان‌ها