۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۱۲
کد خبر: 83318182
T T
۰ نفر
معاون وزیر راه:لایروبی اروندرود بعد از ماه رمضان آغاز می شود

آبادان- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بر اساس توافق صورت گرفته بین رئیس جمهوری ایران و نخست وزیر عراق، لایروبی اروندرود بعد از ماه مبارك رمضان آغاز می شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی محمد راستاد اظهار داشت: با توجه به اینكه تنها رودخانه قابل كشتیرانی كشور اروندرود است، یكی از توافقات در ملاقات اخیر سران ایران و عراق، لایروبی اروند رود بود.
وی افزود: بر این اساس، توافق با عراق برای لایروبی اروندرود در قالب پروتكل 1975 الجزایر بین 2 كشور صورت خواهد گرفت كه مستلزم بازگشایی دفتر همكاری‌های مشترك است كه در قالب این دفتر، تمام عملیات لایروبی، ایمنی، راهنمایی كشتی‌ ها و سایر موارد به صورت مشترك انجام خواهد شد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی كشور گفت: پیگیری‌ ها برای لایروبی اروند رود از طریق وزارت امور خارجه شروع شد تا جلسات فنی با طرف عراقی برگزار شود و مكانیزم ‌های نهایی برای بازگشایی دفتر همكاری، شروع شود.
راستاد با اشاره به اینكه با بازگشایی دفتر مشترك می‌ توان شاهد شروع عملیات لایروبی اروند رود بود، افزود: مطابق توافق رئیس ‌جمهوری و نخست وزیر عراق شروع عملیات بعد از ماه رمضان خواهد بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تمام تجهیزات سازمان بنادر آماده است تا بلافاصله بعد از بازگشایی دفتر مشترك، عملیات لایروبی را شروع كند، بر این اساس، اگر طرف عراقی در مذاكرات فنی به موقع حضور پیدا كند در زمان تعیین شده عملیات لایروبی را شروع خواهیم كرد.
اروندرود یكی از رودهای پهناور جنوب غربی ایران در استان خوزستان است. این رودخانه از ریزش رودهای دجله و فرات و بعد از آن كارون پدید آمده است. درازای این رودخانه در حدود 190 كیلومتر است كه در نهایت به خلیج فارس می‌ریزد.
7104/6068
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد