۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۴۱
کد خبر: 83317540
T T
۰ نفر

خطیب جمعه بیرجند: قدرت ما برای صلح، ثبات و امنیت است

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۴۱
کد خبر: 83317540
خطیب جمعه بیرجند: قدرت ما برای صلح، ثبات و امنیت است

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: در چند سال گذشته توانستیم راهبرد دشمن را در منطقه با شكست كامل مواجه و ثابت كنیم قدرت ما برای صلح، ثبات و امنیت است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: امروز نظام ما به یك نظام بین المللی و مقتدر در جهان و منطقه تبدیل شده است و ما هرگز سر دوراهی جنگ و صلح قرار نداریم.
وی گفت: دشمنان گاهی گزینه نظامی را مطرح می كنند ولی بدانند كه با گزینه نظامی هیچ غلطی نمی توانند بكنند.
خطیب جمعه بیرجند بیان كرد: بله امروز ما بر سر دوراهی هستیم نه دوراهی جنگ و صلح بلكه دوراهی عزت و مقاومت و ذلت و تزویر هستیم و دشمنان خارجی و برخی افراد مغرض، مزدور و نفوذی داخلی بدانند كه در این دوراهی براساس قرآن و اسلام، آموزه های دینی، عقل سلیم و عزت اسلامی گزینه قطعی ملت ما مقاومت عزتمندانه و نه تكریم ذلیلانه است.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: نباید در برابر هنجارشكنان مغرض سكوت كنیم بلكه باید با این افراد مغرض و سازمان یافته برخورد قانونی شود.
حجت الاسلام مختاری افزود: با كسانی كه در سطح جامعه هنجارشكنی می كنند و قوانین الهی را زیر پا می گذارند باید برخورد قاطع شود چرا كه حرمت جامعه اسلامی ما را نگه نمی دارند.
وی با بیان اینكه اساسی ترین و زیربنایی ترین ارزش انسانی ایمان است گفت: یكی از ویژگی های ایمان، اختیاری بودن آن است كه براساس آیات قرآن كریم هیچ اجباری در دین نیست ولی التزام به قوانین در جامعه اسلامی ضروری است.
امام جمعه موقت بیرجند اظهار داشت: در ماه مبارك رمضان عده ای در دانشگاه تهران با برخی دلایل عوام فریبانه هنجارشكنی كردند كه خوشبخانه با دخالت اساتید و دانشجویان مومن و انقلابی دهان هنجارشكنان بسته شد.
وی گفت: برخی مدعی هستند كه باید مردم را آزاد بگذاریم و هر كس هر رفتار خلاف عرف و نامشروعی خواست انجام بدهد و كسی كاری به این رفتارها نداشته باشد، مشخص می شود كه این گونه افراد هیچ اعتقادی به اسلام و دین ندارند.
مختاری افزود: گاهی برخی افراد برای فریب افكار آحاد جامعه متوسل به برخی آیات قرآن كریم می شوند و با این توجیه می خواهند برخی رفتارهای خلاف شرع از جمله بدحجابی و اعمال نامشروع داشته باشند.
وی بیان كرد: كشور ما اسلامی است و اكثر مردم مسلمان هستند و باید فضای حاكم بر جامعه ما براساس قواعد اسلامی باشد، حاكمیت هم موظف است قوانین اسلامی را در فضای عمومی جامعه اجرا كند و در جامعه اسلامی باید افراد حرمت دین و اعتقاد مردم مسلمان را حفظ كنند.
خطیب جمعه بیرجند گفت: باید فریضه مهم امر به معروف و نهی از منكر بیش از گذشته در جامعه فرهنگ سازی و اجرا شود و این فریضه در مورد افرادی كه در فضای عمومی جامعه اعمال خلاف شرع انجام می دهند با تذكر و ارشاد اجرا شود.
وی عنوان كرد: با بهترین روش به هنجارشكنان تذكر می دهیم و اگر باز هم مغرضانه به اعمال هنجارشكن خود ادامه دهند باید به نهادهای امنیتی معرفی شوند.
حجت الاسلام مختاری افزود: نباید با سكوت ملت و جامعه اسلامی افراد هنجارشكن جسورتر شوند و بیش از گذشته جامعه اسلامی ما را آلوده كنند، جای تاسف دارد كه در جامعه ای كه بر سر سفره شهدا نشسته ایم برخی افراد از روی غرض ورزی به فرهنگ دینی مردم بی توجهی كنند.
وی اظهار داشت: جای تاسف دارد كه در مدرسه و دانشگاه برخی دنبال هنجارشكنی و ترویج بدحجابی هستند، باید دانشجویان متدین جلوی این افراد مغرض را بگیرند و فضا را بر آنان تنگ كنند.
وی گفت: وزارت آموزش و پرورش و دولت باید بیش از گذشته مراقب و مواظب باشند و فضا را برای افراد مغرض و هنجارشكن ناامن كنند.
امام جمعه موقت بیرجند گفت: مدارس ما محل اجرای سند 2030 و ترانه های مفتضح غربی نیست و برای مردم ما دین و اعتقاد آنان از جان و مالشان ارزش بیشتری دارد و هرگز بی توجهی به ارزش های اسلامی و اعتقادات خود را تحمل نكرده و نخواهند كرد.
وی در بخش دیگری از خطبه ها بیان كرد: مسئولان با بی تدبیری در مسائل اقتصادی هزینه های هنگفتی را به مردم در یك سال اخیر به ویژه در ماه مبارك رمضان تحمیل كرده اند و اگر در بخش اقتصاد توفیقی نداشتند تلاش كنند كه از فرهنگ مردم حراست كنند و گرنه مردم به میدان می آیند و با مسئولان نفوذی و هنجارشكنان برخورد و مقابله می كنند.
وی گفت: ملت ایران 200 هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب كرده اند و هرگز دست از ارزش های دینی خود برنخواهند داشت و باید افراد مغرض خود را اصلاح و با فرهنگ جامعه اسلامی وفق دهند و گرنه جامعه اسلامی و مردم مسلمان تسلیم خواسته های نامشروع هنجارشكنان نخواهند شد.
امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان نقشه راه مردم و مسئولان اضافه كرد: در 40 سال گذشته انقلاب اسلامی ما به عنوان معجزه قرن ایجاد، مستقر و تثبیت شد و علیرغم شیطنت بازی و توطئه های دشمنان در یك سال گذشته مقام معظم رهبری نقشه راه ادامه مسیرش را تبیین كردند.
وی افزود: در ادامه مسیر انقلاب 2 خلاء اساسی وجود دارد كه ریشه 80 درصد مشكلات جامعه به این خلاءها بر می گردد و یكی مسئله حاكمیت اسلامی است اگرچه در 40 سال گذشته حاكمیت انقلابی به معنای عام كلمه زیاد داشته ایم ولی حاكمیت ها فراز و نشیب داشته است.
وی گفت: برای ادامه پراقتدار مسیر انقلاب به حاكمیت توحیدی و جهادی كه دغدغه ای جز حل مشكلات مردم نداشته باشند، نیاز داریم.
حجت الاسلام مختاری خلاء دوم انقلاب را جامعه و ملت اسلامی دانست و اظهار داشت: باید تمام آحاد جامعه تلاش كنند كه یك جامعه اسلامی واقعی، آگاه، متدین و مومن را تشكیل دهند و برنامه ریزی ها به گونه ای انجام شود كه اكثر جامعه ما انقلابی، اسلامی و مومن باشند تا در تمام زمینه ها موفق شویم.
وی با بیان اینكه نظام اسلامی ما پشتوانه قوی به نام اسلام دارد و بهترین قانون اساسی جهان را داریم افزود: باید ملت و حاكمیت ما به معنای واقعی كلمه انقلابی باشد تا افراد هنجارشكن و غیرانقلابی در اقلیت باشند و نتوانند ابراز وجود كنند.
خطیب جمعه بیرجند اظهار داشت: در صورتی كه خلاء های انقلاب به عنوان تحقق ملت و حاكمیت انقلابی در گام دوم انقلاب محقق شود، دشمنان ما از توطئه های خود ناامید می شوند و زمینه تحقق تمدن اسلامی در جهان فراهم می شود.
وی گفت: ملت ایران از هزاران سال پیش فهمید كه خیر دنیا و آخرت آنان در عمل به آموزه های دینی است ولی متاسفانه در برخی مقاطع زمانی از جمله دوران پهلوی و ستم شاهی، حاكمیت به زور به دنبال تغییر عقیده و باورهای دینی مردم بود.
وی ادامه داد: در یك مقطع زمانی افرادی بر ایران ما حاكم شدند كه اعتقادی به دین و اسلام نداشتند و كشور ما را مكانی برای جولانگاه اروپایی ها تبدیل كردند و برای ما شاه تعیین و بر ما حكومت می كردند.
حجت الاسلام مختاری گفت: امام راحل با ید الهی و پشتوانه مردم، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و قانون اساسی مبتنی بر اسلام برای اداره كشور تبیین شد كه خیر و بركت آن به تمام مردم ما رسیده است.
وی افزود: علیرغم تمام مشكلات انقلاب ما در همه عرصه ها پیشرفت چشمگیری داشته است و با وجود ناامنی های زیادی در منطقه بیشترین درجه امنیت را در كشورمان شاهد هستیم.
امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینكه خدمات نظام اسلامی با زمان قبل از آن قابل مقایسه نیست گفت: گاهی قشر جوان جامعه ما خبر ندارند كه قبل از انقلاب مردم چه مشكلاتی داشته اند كه باید بركات انقلاب و نظام برای آنان بازگو شود.
7556*3028

سرخط اخبار استان‌ها