۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۸:۲۹
کد خبر: 83315961
T T
۰ نفر

مشاوره قبل از ازدواج در پيشگيري از طلاق، نقش موثري دارد

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۸:۲۹
کد خبر: 83315961
مشاوره قبل از ازدواج در پيشگيري از طلاق، نقش موثري دارد

يد - ايرنا- مدير كل امور اجتماعي استانداري يزد گفت: پيشگيري از ناهنجاري ها و آسيب هاي اجتماعي در بين جوانان به طرح و برنامه مدون و همكاري دستگاه ها و خانواده ها نياز دارد و مشاوره قبل از ازدواج در كاهش طلاق موثر است.

به گزارش ايرنا، فخرالسادات خامسي روز چهارشنبه در بازديد از مركز اورژانس اجتماعي مهريز افزود: فعاليت هاي موازي بدون برنامه مشخص نتيجه اي در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي ندارد.
وي ادامه داد: براي كاهش آسيب هاي اجتماعي و فرهنگي هر منطقه بايد مشكلات بررسي و سپس اولويت بندي و در قالب يك برنامه مشخص با بهره گيري از تمام ظرفيت ها رسيدگي شود.
اين مسئول اظهار داشت: كارگروه هاي اجتماعي بايد آسيب هاي اجتماعي منطقه را ابتدا رصد كند و بهزيستي به عنوان يكي از سازمان هاي تخصصي در اين حوزه بايد با اولويت بندي آسيب ها اجتماعي اقدام هاي موثر را اجرايي كند.
خامسي از امضاي تفاهم نامه دادگستري و سازمان بهزيستي در خصوص ارائه خدمات مشاوره به زوج هاي متقاضي طلاق قبل از تشكيل پرونده در دستگاه قضائي خبر داد.
همچنين رئيس اداره بهزيستي مهريز گفت: در سال 1397 ، 181مورد پرونده طلاق به مركز اورژانس اجتماعي اين شهرستان رجاع شد كه در نتيجه مداخلات 31 درصد موارد منجر به سازش شد.
عليرضا عليزاده افزود: در اين مدت 55 پرونده طلاق با مداخلات تيم اورژانس اجتماعي مهريز ختم به خير شد و بيشتر پرونده‌هاي ارجاعي به اين اورژانس در گروه سني 20 تا 35 سال قرار دارد.
وي عمده دلايل زوج‌ها براي طلاق را شامل اعتياد، دخالت اطرافيان و مشكلات اقتصادي ذكر كرد و همكاري مردم و دستگاه هاي اجرايي را براي حل مشكلات فرهنگي خواستار شد.
مركز مداخله در بحران (فردي، خانوادگي و اجتماعي) در مهريز از سال 1390با هدف كاهش طلاق و در صورت وقوع طلاق، كاهش آسيب هاي اجتماعي ناشي از آن تشكيل شده و پرونده‌هاي ارجاعي از دادگستري و خود معرف را پوشش داده است .
مركز شهرستان 55 هزار نفري مهريز در 30 كيلومتري جنوب شهر يزد قرار دارد.
7536/ 6197

سرخط اخبار استان‌ها