۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۱۰
کد خبر: 83315700
T T
۰ نفر
نظارت و پايش دستگاههاي متولي در خصوص بيماري هاري تشديد مي شود

خرم آباد - ايرنا - معاون هماهنگي امور عمراني استانداري لرستان گفت: با توجه به ارايه گزارش مشاهده بيماري هاري در يكي از روستاهاي دورود نظارت و پايش دستگاههاي متولي در خصوص اين بيماري تشديد مي شود.

احمد مرادپور روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: بيماري هاري در حيوانات اهلي و وحشي وجود دارد و خطر بزگتر اينكه توسط حيوانات ولگرد همچون سگ ها منتقل مي شود و ميان دام و انسان مشترك است.
وي اظهار داشت: اقدامات ضدعفوني، واكسيناسيون و كارهاي پيشگيرانه در روستاي مذكور انجام شده و قرار است حاشيه قرنطيه اين منطقه افزايش يابد تا از بروز موارد احتمالي جديد جلوگيري شود.
وي تاكيد كرد: بايد اطلاع رساني درست و اصولي از طريق رسانه هاي جمعي صورت گيرد تا مردم از جمله روستاييان رفتار مقابله اي و پيشگيرانه اي درستي در مواجهه با موارد احتمالي داشته باشند.
وي با بيان اينكه پنج گاو از يك دامدار و هفت سگ در اين روستا تلف شده اند تصريح كرد: تاكنون عامل انتقال بيماري مشخص نشده و دستگاههاي متولي در حال پيگيري هستند.
مرادپور ادامه داد: بايد تا پايان اين شرايط، معدوم كردن و يا كنترل سگ هاي ولگرد، دفن و يا از بين بردن اصولي پسماندها و سمپاشي به صورت مستمر انجام شود.
7269/6060

سرخط اخبار استان‌ها