۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۸:۰۵
کد خبر: 83314588
T T
۰ نفر
شرايط اقتصادي سبب نبود ثبات قيمتي پروژه هاي عمراني شده است

اهواز- ايرنا - شهردار اهواز گفت: شرايط اقتصادي كشور، وضعيت تورم موجود در بازار كسب و كار و از سوي ديگر نوسانات ارز، پروژه هاي عمراني را با نبود ثبات قيمت روبه رو كرده است.

به گزارش ايرنا منصور كتانباف روز سه شنبه در هفتاد و هشتمين نشست علني شوراي اسلامي شهر اهواز با دستور كار پاسخ شهردار به سئوالات اعضاي شورا، درخصوص سوال دليل موفق نبودن در جذب سرمايه‌گذاري بخش خصوصي و اجرا نشدن پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري افزود:فراخوان عمومي احداث شهربازي پارك ربيع اهواز در سه نوبت صورت پذيرفت و انجام مرحله دوم آن در حال پيگيري و انجام است.
وي ادامه داد: آگهي فراخوان عمومي احداث پرديس سلامت هم در سه نوبت انجام شد و مرحله دوم آن در حال پيگيري و انجام است.
شهردار اهواز يادآور شد: تكميل مجتمع اداري – تجاري نهج‌البلاغه، احداث مجتمع ايستگاهي – تجاري، ايستگاه سلمان فارسي قطار شهري و احداث پروژه مجتمع تفريحي و گردشگري پارك سياحتي در مرحله تنظيم‌ اسناد فراخوان هستند.
وي درخصوص احداث پروژه سرمايه‌گذاري تفريحي فرهنگي و اقامتي مهرشهر گفت: از اخذ مجوزهاي مربوط از شوراي اسلامي شهر اهواز ابتدا با صندوق ذخيره بسيجيان كشور توافق‌نامه‌اي براي انجام بعضي اقدامات و مقدمات امر منعقد شد.
كتانباف بيان كرد: اكنون اين پروژه در مرحله تكميل مدارك، تهيه و تنظيم قرارداد اصلي با صندوق است؛ مساحت زمين اين پروژه 65 هزار مترمربع است كه كاربري درياچه، رستوران، بازارچه خود اشتغالي، پرديس سينمايي و هتل براي آن در نظر گرفته شده است.
وي در خصوص احداث مجموعه سرمايه‌گذاري هايپرماركت اهواز نيز گفت:در همايش بين‌المللي سرمايه‌گذاري شهرداري اهواز در تير پارسال تفاهم‌نامه اوليه با شركت‌هايپرماركت‌هاي ماف‌پارس، منعقد شد.
شهردار اهواز ادامه داد: قرار بود با توجه به صورت جلسه هيات عالي سرمايه‌گذاري كه به تاييد استانداري خوزستان رسيده بود، اداره كل راه و شهرسازي پنج هكتار زمين در شهرك پرديس اهواز به پروژه اختصاص دهد اما باوجود مكاتبات و پيگيري متعدد زمين مورد نظر را به پروژه اختصاص نيافت و در نتيجه اجراي پروژه متوقف شد.
وي با اشاره به خطر پذيري بالاي سرمايه گذاري در شرايط فعلي بيان كرد: شركت‌كنندگان آگهي ‌هاي منتشره براي ارايه پيشنهاد اقتصادي اقدام نكرده‌اند، كه در بررسي بعدي در نظر است با تغييراتي در آگهي، اسناد فراخوان و ايجاد مشوق‌ قانوني پس از اخذ مجوز اقدام لازم براي تجديد آگهي به عمل آيد.
شهردار اهواز در پاسخ كتبي به سئوال عضو شوراي شهر مبني بر دليل غير فعال بودن مديريت بحران در شهرداري و نبود هماهنگي انسجام فعاليت‌ها گفت: در مواقع بحران، شهردار به عنوان مدير بحران در حوزه وظايف شهرداري با استفاده از تمام ظرفيت‌ها و با هماهنگي اداره كل مديريت بحران استان براي مقابله با بحران وارد عمل مي‌ شود.
وي ادامه داد: در جريان سيل اخير ،از آغاز بحران اقدامات پيشگيرانه براي جلوگيري از ورود سيلاب به شهر اهواز بر اساس اخطاريه‌هاي ابلاغي از سوي اداره كل مديريت بحران خوزستان و با بسيج و سازماندهي كليه امكانات، تجهيزات و نيروي انساني شهرداري و همكاري ساير دستگاه‌هاي عضو شوراي هماهنگي مديريت بحران، به صورت شبانه روز مديريت كردم كه نتيجه آن جلوگيري از ورود سيلاب به شهر بود.
كتانباف يادآور شد:حوزه مقابله با بحران طبق ساختار شهرداري در حوزه معاونت خدمات شهري است كه آن معاونت نيز به نحو احسن به وظايف خود در طول مديريت بحران عمل كرده است.
شهردار اهواز درخصوص سئوال ديگري مبني بر ارايه نشدن صورت تاييد شده جامع درآمد و هزينه 6 ماهه شهرداري به شوراي شهر گفت: شفاف‌سازي در شهرداري به ويژه در حوزه مالي و درآمد از اولويت‌ها بوده از اين رو مكانيزه كردن ساختار صدور اسنادي درآمدي و ارايه تراز مالي (دريافت فيش‌هاي قطعي، مقايسه اطلاعات فيش‌هاي قطعي، ثبت دريافتي‌هاي مربوط به اطلاعات فيش‌هاي قطعي، كانورت اطلاعات و مغايرت‌گيري اسناد ملي و درآمدي) در دستور كار قرار گرفت.
وي افزود:در سال هاي گذشته اقدامات گفته شده به صورت غيرمكانيزه و غير سيستمي انجام مي‌پذيرفت اما با پيگيري صورت گرفته مغايرت‌گيري به روز اسناد و نيز دريافت به روز اطلاعات درآمدي، نرم‌افزار جامع درآمدي براي نخستين بار در اين حوزه پياده‌سازي شد.
شهرداز اهواز يادآور شد: استقرار اين سيستم‌ها و تغيير از وضعيت غيرمكانيزه به مكانيزه باعث شد كه نتوانيم گزارش 6 ماهه را در پارسال منتشر كنيم اما اكنون با استقرار سيستم مذكور و اطمينان بالا از شفافيت‌ مالي مي‌توانيم گزارش مذكور را منتشر كنيم.
براساس قانون، رييس شورا در نامه اي سئوال هريك از اعضا را براي شهرداري ارسال مي كند و شهردار نيز در مدت 10 روز موظف است پاسخ سئوال را به صورت كتبي به شورا اعلام كند.
در جلسه علني امروز شوراي شهر اهواز معاونان شهرداري اهواز براي ‌پاسخگويي به سوال محمد هادي قنوات عضو شوراي شهر حاضر شده بودند.
9887/ 6037

سرخط اخبار استان‌ها