۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۴۲
کد خبر: 83312326
T T
۰ نفر
مبارزه با ملخ صحرايي در سيستان و بلوچستان به 56 هزار هكتار رسيد

زاهدان- ايرنا- رئيس سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان گفت: 56 هزار و 370 هكتار از مراتع شهرستانهاي كنارك، فنوج، چابهار، قصرقند، نيكشهر، دلگان، ايرانشهر و سيب و سوران عليه ملخ صحرايي سمپاشي شده است.

غلام حيدر زورقي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: با توجه به آخرين گزارش ارسالي از سازمان خواروبار كشاورزي(فائو) مبني بر هجوم دسته هاي ملخ از آن سوي مرز و استانهاي ديگر به سيستان و بلوچستان مبارزه با اين آفت از 13اسفند سال گذشته در اين استان آغاز شد.
وي ادامه داد: 19 هزار و 690 هكتار از سطح سمپاشي شده مراتع در جنوب سيستان و بلوچستان عليه ملخ پوره و 36 هزار و 680 هكتار عليه ملخ بالدار بوده است.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان افزود: شهرستان كنارك با 15 هزار و 990هكتار بيشترين سطح مبارزه با ملخ صحرايي اين استان را به خود اختصاص داده است.
وي بيان كرد: براساس اعلام سازمان خواروبار كشاورزي(فائو) حمله ملخ صحرايي به سيستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد.
زورقي تاكيد كرد: ضروريست كشاورزان در صورت مشاهده اين آفت مراتب را به نزديكترين مركز جهاد كشاورزي و يا مديريت جهاد كشاورزي شهرستان اطلاع رساني كنند.
به گزارش ايرنا ملخ هاي صحرايي تمام گياهان زراعي، باغي و حتي علف هاي هرز را مي خورند، اين نوع ملخ قدرت پرواز بسيار زيادي دارد و در يك شبانه‎ روز مي‎ تواند تا 150 كيلومتر پرواز كند.
ملخ صحرايي از كشوري به كشور ديگر و از استاني به استان ديگر مي تواند مهاجرت كند.
اين نوع از ملخ ها در مسير عبور خود با تغذيه از سبزينه هاي مختلف ازجمله جنگل ها، باغهاي ميوه، علوفه، غلات، صيفي و مراتع را از بين مي برند و با توجه به قدرت تخريبي بالايي كه دارند باعث قحطي در منطقه نيز مي شوند.
7316**3213

سرخط اخبار استان‌ها