۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۱۱
کد خبر: 83310224
T T
۰ نفر

پروندهٔ خبری

مدير سابق الجزيره :آمريكا به دنبال جنگ با ايران نيست

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۱۱
کد خبر: 83310224
مدير سابق الجزيره :آمريكا به دنبال جنگ با ايران نيست

تهران-ايرنا- 'ياسر ابوهلاله' مدير سابق شبكه الجزيره قطر در توئيتي با بيان اينكه وزير خارجه آمريكا در سفر به عراق حامل پيام صلح و سازش براي ايران بود ، نوشت : آمريكا به دنبال جنگ با ايران نيست و اين موضوع در توئيت هاي ترامپ ديده مي شود.

به گزارش روز شنبه ايرنا، وي در صفحه توييتري خود نوشت: برخلاف آنچه رسانه ها درباره سفر «مايك پمپئو» وزير خارجه آمريكا به بغداد منتشر كردند اما وي پيام صلح براي ايران بهمراه داشت.
ابوهلاله افزود: همه آنچه آمريكا مي خواهد اضافه شدن يك الحاقيه به توافق هسته اي سابق و نه لغو آن است تا اين توافق، توافق ترامپ و نه اوباما باشد. آمريكا به دنبال جنگ نيست و اين نگاه به توييت هاي ترامپ بيشتر نزديك است.
ياسر ابوهلاله اردني در سال 2014 به عنوان مدير شبكه الجزيره منصوب شد و تا دهم مي 2018 ( 20 ارديبهشت 97) عهده دارد اين مسئوليت بود. دوره ابوهلاله مصادف با بروز اختلافات گسترده كشورهاي همسايه با قطر بود.
چهار كشور مصر، بحرين، امارات و عربستان به دنبال قطع ارتباط با قطر ١٣ شرط را براي عادي سازي روابط با اين كشور پيشنهاد دادند كه يكي از برجسته ترين اين شروط تعطيلي شبكه الجزيره بود.
حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني رئيس ‌جمهوري اسلامي ايران چهارشنبه گذشته در واكنش به اقدام آمريكا در خروج از توافق هسته‌اي و بازگرداندن تحريم‌ها، دو گام نخست ايران شامل «توقف فروش اورانيوم غني‌سازي شده و آب‌سنگين براي 60 روز» را به اعضاي برجام اعلام كرد.
وي افزود: اگر اروپايي‌ها در اين مدت به جبران بپردازند ما نيز به شرايط امروز برمي‌گرديم؛ در غير اين صورت، 2 اقدام ديگر را در پيش مي‌گيريم.
اين اولتيماتوم ايران به ديگر اعضاي برجام، با دعوت سفيران كشورهاي آلمان، انگليس، چين، روسيه و فرانسه به وزارت امور خارجه و تسليم نامه رئيس‌جمهوري از سوي سيدعباس عراقچي معاون سياسي وزارت امور خارجه به آنها، صورت گرفت.
خاورم**9366**1508
۰ نفر

سرخط اخبار جهان