۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۵۵
کد خبر: 83308779
T T
۰ نفر
امام جمعه ابركوه: تكريم خانواده شهدا  پاسداري از اسلام است

يزد - ايرنا - امام‌جمعه ابركوه گفت: زنده نگهداشتن ياد و خاطره شهدا و حفظ آثار آنان و تجليل و تكريم از خانواده هاي معظم شهدا در واقع پاسداري از اسلام و انقلاب است.

به گزارش ايرنا ، حجت‌الاسلام سيد ابراهيم حسيني روز پنجشنبه در حاشيه ديدار با جمعي از خانوادهاي معظم شهدا با گراميداشت ياد و خاطره حضرت امام (ره) و شهداي والامقام افزود: شهدا و ايثارگران مايه عظمت و اقتدار نظام هستند.
وي اظهار داشت : حفظ و حراست از ارزشهاي انقلاب اسلامي از اهداف و آرمانهاي بلند شهدا است و امروز قشرهاي مختلف مردم بايد براي تحقق اهداف شهدا تلاشي مضاعف داشته باشند.
حسيني ادامه داد: از خود گذشتگي شهدا و ايثارگران و اطاعت پذيري از ولايت در دفاع از حريم اسلام ، قرآن و ميهن اسلامي ، توانست توطئه هاي دشمنان و استكبار جهاني را نقش برآب كند.
رئيس شوراي فرهنگ عمومي ابركوه تصريح كرد: شهدا براي استحكام و ارزشهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي به درجه رفيع شهادت نايل آمدند.

** جايگاه شهدا و اقتدار انقلاب ‌
همچنين فرماندار ابركوه به خبرنگار ايرنا گفت: ترويج فرهنگ ايثار و شهادت از دغدغه هاي همه مسئولان در تمام سطوح اجرايي است زيرا ما هرچه داريم مديون خانواده شهدا هستيم.
محمدكاظمي نسب با بيان اينكه جايگاه شهدا و ايثارگران جايگاه اقتدار انقلاب است ، افزود: مجاهدت و رشادت اين عزيزان در دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس ، دفاع از حرم و ميهن اسلامي نماد اين اقتدار و جايگاه است .‌‌
وي خاطرنشان كرد: فرهنگ شهادت طلبي ملت ايران موج اسلام خواهي و عزت را در جهان به ارمغان آورده است.
‌‌رئيس شوراي ايثارگران ابركوه تأكيد كرد: حماسه ايثارگري شهدا و ايثارگران بايد نسل به نسل به جوانان تبيين شود.

** 700 مورد ديدار با خانواده هاي ايثارگران
همچنين رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران ابركوه بابيان اينكه ، ترويج فرهنگ شهادت كمتر از شهادت نيست، اطهار كرد: مسئولان و آحاد مردم جامعه بيش از گذشته بايد فرهنگ ايثار و از خود گذشتگي شهدا را در جامعه پررنگ كنند.
مصطفي كريمي افزود: اگر امروز دنيا روي ايران حساب ويژه اي دارد ، اين به خاطر حماسه اي است كه شهدا، جانبازان و خانواده‌هاي آنها آفريدند.
رئيس بنياد شهيد ابركوه بابيان اينكه پارسال 30 يادواره شهدا در محلات ، روستاها و مدارس اين شهرستان برگزار شد تصريح كرد: در همين مدت 700 مورد ديدار و سركشي از خانواده‌هاي معظم شهدا و ايثارگران با مشاركت ائمه جمعه ابركوه و بخش بهمن ، فرماندار ابركوه و جمعي از مسئولان محلي انجام شد.
شهرستان ابركوه با تقديم 275 شهيد ،33 آزاده و 560 جانباز سرافراز نقش خود را در دوران هشت سال دفاع مقدس به خوبي ايفا كرده است.
مركز شهرستان 53 هزار نفري ابركوه در 140كيلومتري جنوب غربي شهر يزد قرار دارد.
7540/ 2047/

سرخط اخبار استان‌ها