۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۳:۲۲
کد خبر: 83301526
T T
۰ نفر
يادواره معلمان شهيد و فرهنگيان فقيد بهاباد برگزار شد

يزد - ايرنا - همزمان با هفته معلم ( 12 الي 18 ارديبهشت) و گراميداشت ياد و خاطره شهيد مرتضي مطهري و شهداي معلم و فرهنگيان فقيد بهاباد مجلس يادبودي با عنوان « ياد ياران» جمعه شب در مسجد جامع كبير اين شهر برگزار شد.

به گزارش ايرنا ، حجت الاسلام علي اكبر ابراهيمي بشكاني امام جمعه بهاباد در اين مراسم گفت : بايد با الگو گرفتن از شهيد مرتضي مطهري و ارزش‌هاي ديني و اسلامي، به‌ سمتي حركت كنيم و در كنار آموزش و تأليف، حقايق ديني را بهتر بشناسيم.
وي با بيان اينكه اين شهيد، معلمي دلسوز و انقلابي بود، افزود : امروزه معلمان بايد پيرو معلم اخلاق و ادب يعني شهيد مطهري باشند.
رئيس شوراي فرهنگ عمومي بهاباد تصريح كرد: اين شهيد بزرگوار در شرايطي كه احساس كرد نياز در جامعه به وجود او نياز است ، درس و بحث و استاداني مانند آيت الله بروجردي و علامه طباطبايي و امام خميني (ره) را در قم ترك و به تهران مهاجرت كرد تا بر اساس اقتضاي روز به رفع نيازهاي جامعه بپردازد.
امام جمعه بهاباد با بيان اينكه شهدا همواره معلمان بزرگ بشريت هستند، گفت: امروز كه به ياد شهداي معلم و شهيد مطهري به عنوان روز معلم نامگذاري شده است بايد قدردان فرهنگيان بود.
حجت الاسلام ابراهيمي بشكاني با اشاره به اينكه آموزش و پرورش نسل انقلاب را پرورش مي دهد و معلمان رسالت انبياي الهي را در تربيت نيروي انساني به عهده دارند يادآور شد : بيانيه گام دوم انقلاب كه نقشه راه چهل سال دوم انقلاب اسلامي است پايه آن جوانان هستند كه در آموزش و پرورش تربيت مي شوند.
وي با بيان اينكه هدف از بعثت انبياي الهي تربيت انسان  است، اظهار كرد: انبيا مبعوث شدند تا جوهر دروني انسان را شكوفا كنند زيرا شغل معلمي همان شغل انبياست .
امام جمعه بهاباد تصريح كرد : امنيت و آسايش امروز جامعه ما مديون خون شهدا و رشادت هاي جانبازان، آزادگان و رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است.
ابراهيمي بشكاني بابيان اينكه زنده نگهداشتن خون شهيد، از خود شهادت كمتر نيست افزود : شهدا حماسه‌سازاني هستند كه با از خودگذشتگي و رشادت هاي خود ضامن بقا، حفظ استقلال و آزادي نظام هستند.
به گزارش ايرنا ، در اين مراسم كه جمعي از مسئولان و خانواده هاي معظم شاهد و اقشار مختلف مردم، بسيجيان و فرهنگيان حضور داشتند، پس از مداحي و اجراي سرود، چند قطعه شعر نيز خوانده شد.
اين يادواره با همكاري ناحيه مقاومت بسيج كانون بسيج فرهنگيان و اداره آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد.
مركز شهرستان 20 هزار نفري بهاباد در فاصله 200 كيلومتري جنوب شرقي يزد قراردارد.
9877/ 2047/

سرخط اخبار استان‌ها