۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۳۰
کد خبر: 83301227
T T
۰ نفر
سند تحول و بيانيه گام دوم، نقشه راه تعليم و تربيت است

زنجان- ايرنا- مديركل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: شايد برخي فكر كنند كه فضاي مدارس به نفع خواسته هاي غرب، مصادره مي شود اما اينگونه نبوده و سند تحول بنيادين و بيانيه گام دوم انقلاب، نقشه راه تعليم و تربيت و تكليف ما در آموزش و پرورش است.

به گزارش ايرنا، ابراهيم رفيعي در سخنراني قبل از خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر زنجان اظهار داشت: متاسفانه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، مقداري در جهت تدوين يك سند راهبردي براي نظام تعليم و تربيت، تاخير شده بود كه رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار با معلمان در سال 85 از اين موضوع گلايه كردند.
وي افزود: بعد از آن، تدوين سند تحول بنيادين در آموزش و پرورش آغاز شد و امروز تكليف ما تربيت دانش آموزان بر مبناي فلسفه اسلام و عقايد ديني و مكتبي است.
رفيعي با بيان اينكه در سند تحول بنيادين با واژه «حيات طيبه» رو به رو هستيم، خاطرنشان كرد: اين يعني دست در دست هم مي دهيم تا دانش آموزان را به مراتبي از حيات طيبه نزديك كنيم و مسير زندگي دانش آموزان، حركت به سمت الله و قرب الهي باشد.
مديركل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: برنامه هاي اجراي سند تحول بنيادين در استان زنجان، تدوين شده و در حال اجرا است.
وي ادامه داد: برنامه هاي استراتژيك استان بر مبناي حركت به سوي احياي روابط انساني و توصيه به اخلاق خواهد بود.
رفيعي با اشاره به فرمايش رهبر معظم انقلاب اسلامي مبني بر اينكه بزرگترين سرمايه يك كشور، سرمايه انساني است كه معلمان تربيت مي كنند تصريح كرد: فرهنگيان استان زنجان، خود را سرباز رهبر انقلاب دانسته و گوش به فرمان ولي امر مسلمين هستند.
اين مسئول خاطرنشان كرد: آموزش و پرورش استان زنجان با تقديم 49 شهيد فرهنگي، 322 جانباز، 407 شهيد دانش آموز و 93 آزاده سرافراز، متدين و دلسوز انقلاب بوده و آغوش اين مجموعه به روي تمام دلسوران نظام باز است و مي توانند آموزش و پرورش را بخشي از حوزه هاي خود تعريف كنند.
وي افزود: استان زنجان در تابستان سال جاري، ميزبان حافظان و برگزيدگان مسابقات قرآني كشور است.
9556/6085

سرخط اخبار استان‌ها