۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۳۳
کد خبر: 83295250
T T
۰ نفر

كلنگ احداث 5 مدرسه خیرساز در ورامین به زمین زده شد

۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۳۳
کد خبر: 83295250
كلنگ احداث 5 مدرسه خیرساز در ورامین به زمین زده شد

تهران- ایرنا- كلنگ احداث 5 مدرسه خیرساز با حضور فرماندار، مسئولان و جمعی از خیرین مدرسه ساز شهرستان ورامین به زمین زده شد.

به گزارش ایرنا، این طرح ها شامل طرح توسعه مجتمع تربیت بدنی امام حسن مجتبی(ع)،احداث مدرسه شش كلاسه درشهرك فاطمی با مشاركت فرهنگیان خیر، طرح توسعه مدرسه شش كلاسه روستای احمد آباد وسط، احداث دو كارگاه آموزشی در خیرآباد و احداث مدرسه شش كلاسه در روستای حسین آباد باغخواص است كه با اعتباری بالغ بر ده میلیارد ریال عملیات اجرایی آن آغاز گردید.
فرماندار شهرستان ورامین در حاشیه این مراسم گفت: تعداد زیادی از مدارس شهرستان ورامین قدمتی بالغ بر 40 سال دارد كه این امر ضرورت ساخت و نوسازی مدارس این شهرستان را ایجاب می كند.
حسین كاغذلو افزود: 50 درصد از مدارس شهرستان ورامین حدود 40 سال عمر دارد كه این امر هزینه های نگهداری مدارس ورامین را به شدت افزایش داده است.
وی تصریح كرد: مدرسه سازی، جهادی است كه از ثمرات آن كل جامعه برخوردار می شود و خیرین مدرسه ساز به عنوان بازوان توانمند دولت، توانسته اند تا بسیاری از مشكلات كمبود فضای آموزشی را برطرف كنند.
وی تصریح كرد: خیرین مدرسه ساز تا كنون با اهداء زمین و ساخت مدرسه، 71 پروژه آموزشی را در شهرستان ورامین احداث كرده اند كه این امر بسیاری از نیازهای آموزش و پرورش را برطرف كرده است.
كاغذلو گفت : مجموعه فرمانداری شهرستان ورامین با حمایت از خیرین مدرسه ساز و تسهیل امور تلاش دارد تا مشكلات حوزه آموزش و پرورش در كمبود فضای آموزشی را برطرف و با استفاده بهینه از فضاهای فرسوده، نهضت مدرسه سازی را دنبال كند.
بیش از 49 دانش آموز در مدارس در ورامین مشغول به تحصیل می باشند.
در حال حاضر 357 واحد آموزشی دولتی و 134 واحد آموزشی غیر دولتی در ورامین فعال است.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 كیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//6139
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ