محمود دولت‌آبادی: همواره شاهنامه می‌خوانم/ مدیون فردوسی هستم

تهران- ایرنا- نویسنده رمان «کلیدر» گفت: بسیار خرسندم که تماشاگر اجرای «بیژن و منیژه» در شبی با نام فردوسی بودم؛ من مدیون شاهنامه‌ام و هنوز هم همواره شاهنامه می‌خوانم.

به گزارش ایرنا، بزرگداشت «حکیم ابوالقاسم فردوسی» در اجرایی ویژه از نمایش بیژن و منیژه در پردیس تئاتر شهرزاد برگزار شد. محمود دولت‌آبادی، احمد مسجد جامعی، نظام الدین زاهدوف سفیر تاجیکستان، حکمت الله ملاصالحی، مهدی محبتی، مجتهد شبستری، عبدالجبار کاکایی، پوران درخشنده، محسن شاه‌ابراهیمی و هنرمندانی دیگر از عرصه‌های مختلف هنر و ادب زیر یک سقف جمع شدند تا در شب بزرگداشت فردوسی از محمد روشن شاهنامه پژوه بزرگ تقدیر کنند.

محمود دولت‌آبادی: همواره شاهنامه می‌خوانم/ مدیون فردوسی هستم
بزرگداشت «حکیم ابوالقاسم فردوسی» در اجرایی ویژه از نمایش بیژن و منیژه

پوستر رسمی نمایش بیژن و منیژه که توسط ابراهیم حقیقی طراحی شده ؛ در شب بزرگداشت فردوسی به امضای هنرمندان مطرح رسید.

محمود دولت‌آبادی در این اجرای ویژه گفت: در حضور استاد روشن چه می توانم درباره ی فردوسی بگویم؟ بسیار خرسندم که تماشاگر اجرای بیژن و منیژه در شبی با نام فردوسی بودم. من مدیون فردوسی و شاهنامه‌ام و هنوز هم همواره شاهنامه می‌خوانم.

محمود دولت‌آبادی: همواره شاهنامه می‌خوانم/ مدیون فردوسی هستم
بزرگداشت «حکیم ابوالقاسم فردوسی» در اجرایی ویژه از نمایش بیژن و منیژه

نظام الدین زاهدوف، سفیر تاجیکستان نیز در پایان اجرای این نمایش گفت: خوشحالم که در شب فردوسی تماشاگر این اجرا بودم و به نظرم تلفیق رنگ و حرکت و اشعار ناب فردوسی فضایی عجیب برای ما فراهم ساخت. من این هنر والا و این شب بسیار با شکوه و این روز همایون که روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت فردوسی است را به همه حاضران تبریک می گویم. یک استاد بزرگ تئاتر به نام استانیسلاوسکی از بازیگر فرو رفتن در نقش و باور پذیری را طلب می‌کند و من امروز و آنچه که دیدم را کاملا باور کردم. به هنرمندان محترم برای دو ساعت وصل شدن ما با شاهکار فردوسی تبریک می گویم.

در ادامه ی این مراسم از محمد روشن ، مصحح و پژوهشگر ادبی تجلیل شد.

وی گفت: فرهنگ و هنر و افتخارات سرزمین گرامی ما ایران با نام فردوسی گره خورده است. شاهنامه کتاب نامدار او شناسنامه‌ای برای همه ی ایرانیان است. تبریک می گویم به گروهی که آثار حکیم فردوسی را روی صحنه برده اند.

پوستر نمایش بیژن و منیژه به نویسندگی و کارگردانی شکرخدا گودرزی و تهیه کنندگی مهدی بخشیانی که توسط هنرمندان و شاهنامه پژوهان امضا شده بود به محمد روشن اهدا شد.

در این تئاتر قربان نجفی، شهرام نجاتی، رضا عمرانی، محسن بهرامی، ،پارمیس هوبخش، اشکان شریعتی، سیاوش خادم حسینی،سحر یافتیان ،علی‌رضا عابدی، زهره کدخدازاده و...ایفای نقش می کنند.

یلدا یزدانی و سبحان مهدی پور خوانندگان این اثر نمایشی هستند و صادق چراغی نیز آهنگساز نمایش موزیکال “بیژن و منیژه” است.

این نمایش داستان بیژن سردار جوان ایرانی است که دلباخته منیژه می‌شود که دختری تورانی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha