۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۰۴
کد خبر: 83294510
T T
۰ نفر
فرماندار فسا:نسل جدید، بزرگان علم و ادب را الگو قرار دهند

شیراز- ایرنا - معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه فسا گفت:این شهرستان مهد پرورش بزرگانی چون عبدالرحمان صوفی رازی فسوی، ارسلان بساسیری، شیخ روزبهان ، ابوعلی نحوی فسوی بوده است و نسل جدید باید با الگو قراردادن آنان خود را در بالندگی و شكوفایی شهرستان فسا سهیم بدانند.

سلیمان كرمی یكشنبه در همایش تجلیل از نخبگان فسایی اظهار داشت: نخبگان، سرمایه های اجتماعی ارزشمندی هستند كه محور توسعه و ثروت ملی قلمداد می شوند و به عنوان پشتوانه های عظیم هر كشوری شناخته می‌شوند.
وی ادامه داد: تكریم نخبگان و شایستگان و افتخارآفرینان و معرفی و شناساندن و الگوسازی از آنها برای جامعه و بویژه جوانان بر خودباوری و نشاط جامعه فرهیخته خواهد افزود و به دلگرمی بیشتر و ماندگاری تلاش و زحمات این قشر ارزشمند و قابل تحسین در جامعه منجر خواهد شد.
وی با بیان اینكه نقش نیروهای فرهیخته، دانشمند و صاحب نظر و كار آمد در توسعه پایدار بسیار مهم و حیاتی است و این مهم بدون مشاركت و همراهی این قشر ، میسر نیست بیان كرد: در سایه مشاركت و خرد جمعی و با استفاده از توانمندی های پیدا و پنهان شهرستان فسا ، می توان به قله های موفقیت و سربلندی دست یافت كه برای رسیدن به این مطلوب ، باید با نگاهی مبتنی بر منافع كلی شهرستان، این مسیر را پیمود.
در این آیین از 81 فسایی در زمینه های پزشكی، علوم پایه ، فنی، كشاورزی، نشر كتاب، قرآن،دانشجویان برتر، نفرات ممتاز كنكور، هنری و وورشی تجلیل شد.
از جمله افرادی كه از آنان تقدیر شد آیت الله احمد بهشتی عضو مجلس خبرگان،دریادار حبیب الله سیاری فرمانده پیشین نیروی دریایی، منصور رستگار فسایی استاد دانشگاه و حسینعلی رونقی استاد دانشگاه بودند.
شهرستان فسا در 130كیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
9653 /1876

سرخط اخبار استان‌ها