۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۴۵
کد خبر: 83294465
T T
۰ نفر

2 دستگاه سولاريوم قاچاق درالبرز كشف شد

۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۴۵
کد خبر: 83294465
2 دستگاه سولاريوم قاچاق درالبرز كشف شد

كرج - ايرنا - رئيس پليس آگاهي البرز گفت : ماموران انتظامي در اجراي طرح پايش انبارها ، دستگاه سولاريوم قاچاق را در اين استان كشف كردند.

« سولاريوم دستگاهي براي برنزه ‌كردن پوست بوده كه چند سالي است وارد كشور شده و در سالن‌هاي زيبايي و استخر‌ها استفاده مي شود».
سرهنگ محمد نادربيگي روز يكشنبه درگفت و گو با خبرنگارايرنا افزود: ماموران پليس مبارزه با قاچاق كالا درپي رصد انبارها و دپو هاي كالاها اين 2دستگاه سولاريوم قاچاق را در يك انبار دركرج كشف كردند.
وي اضافه كرد: ارزش ريالي اين دستگاه هاي كشف شده بيش از 700 ميليون ريال برآورد شده كه يك نفر دراين زمينه دستگير شده است.
نادربيگي افزود: باتوجه به اينكه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي انجام خدمات سولاريوم را به علت عوارض حاد پزشكي غيرمجاز اعلام داشته و تاكنون هيچگونه مجوزي درخصوص واردات دستگاه هاي سولاريوم صادر نكرده ورود واستفاده آن درمراكز مختلف ممنوع است.
وي گفت: قانونگذار دخالت در امور پزشكي را در زمره جرائم كيفري قرار داده و حسب اين موضوع دربرخورد با انجام اين گونه خدمات، با توجه به قاچاق بودن دستگاه ها و همچنين دخالت در امور پزشكي، محل انبار مورد نظر بلافاصله پلمب
شد.
رئيس پليس آگاهي استان البرز افزود: تامين، نگهداري، عرضه، مصرف و كاربري اين اقلام با توجه به مفاد تبصره 2 ماده قانون مربوط به مقررات امور پزشكي و دارويي و مواد خوردني و آشاميدني، جرم است و متخلفين در اين حوزه به مراجع قضايي معرفي خواهند شد.
2098/ 6155

سرخط اخبار استان‌ها