۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۲۸
کد خبر: 83290174
T T
۰ نفر

دماي همدان به زير صفر درجه رسيد

۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۲۸
کد خبر: 83290174
دماي همدان به زير صفر درجه رسيد

همدان- ايرنا- كارشناس اداره كل هواشناسي همدان گفت: در دومين ماه از فصل بهار صبح امروز / چهارشنبه / دماي هواي همدان به سه درجه سانتيگراد زير صفر رسيد.

شهرام حكيمي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بر اساس نقشه هاي پيش يابي هواشناسي، سامانه بارشي امروز از همدان خارج مي شود و به دنبال آن جوي پايدار استان را فرا مي گيرد.
وي اظهار داشت: در 24 ساعت آينده آسمان استان همدان صاف تا قسمتي ابري همراه با افزايش ابر و در بعدازظهر، وزش باد و بارش پراكنده باران پيش بيني مي شود.
حكيمي با اشاره به بارش برف در ارتفاعات استان در روز گذشته، عنوان كرد: سرماي صبحگاحي همچنان در استان فعال است و انتظار مي رود دماي صبحگاحي با شيب ملايم تا هفته آينده افزايش يابد.
وي اضافه كرد: كمينه دماي هواي همدان در 24 ساعت گذشته سه درجه سانتيگراد زير صفر و بيشينه دماي اين شهر 9 درجه سانتيگراد بالاي صفر گزارش شده است.
كارشناس اداره كل هواشناسي همدان افزود: نهاوند با 10 درجه سانتيگراد بالاي صفر گرمترين و گل تپه با 6 درجه سانتيگراد زير صفر به عنوان سردترين نقاط استان در 24 ساعت گذشته گزارش شده اند.
وي ادامه داد: فامنين با پنج ميليمتر بيشترين بارش را در 24 ساعت گذشته در استان داشته است.
گفتني است، بر اساس آخرين آمار از ابتداي مهر ماه 1397، بارش هاي استان همدان نسبت به بلند مدت حدود سه برابر افزايش داشته و در سال آبي جاري اين استان به عنوان سومين استان پر بارش كشور ثبت شده است.
همچنين سردي در اين فصل به بخش زيادي از محصولات كشاورزي استان آسيب وارد كرده است.
2087/9904

سرخط اخبار استان‌ها