۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۲۴
کد خبر: 83287156
T T
۰ نفر

62 هزار ليتر سوخت قاچاق در سروآباد كشف شد

۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۲۴
کد خبر: 83287156
62 هزار ليتر سوخت قاچاق در سروآباد كشف شد

سنندج - ايرنا - فرمانده انتظامي سروآباد گفت: 62 هزار ليتر سوخت قاچاق از 2 دستگاه تانكر در ايست و بازرسي شهيد كريمي اين شهرستان كشف و ضبط شد.

سرهنگ عليرضا كرجي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در راستاي طرح عملياتي مبارزه با قاچاق كالا و ارز ماموران ايست و بازرسي شهيد كريمي به 2 تانكر حمل سوخت كه از سنندج به سمت مريوان در حركت بودند، مشكوك شدند.
وي افزود: در بازرسي ماموران ايست و بازرسي از اين 2 تانكر، 62 هزار ليتر سوخت بنزين قاچاق كشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامي سروآباد يادآور شد: متخلفان قصد داشتند اين مقدار سوخت را به عراق منتقل كنند كه با هوشياري ماموران دستگير و شناسايي و محموله نيز توقيف شد.
وي اضافه كرد: تانكرهاي حمل سوخت به پاركينگ منتقل و در اين راستا پرونده تشكيل و به مراجع قضايي ارسال شد.
سرهنگ كرجي گفت: با توجه به شعار سال رهبر معظم انقلاب مبني بر رونق توليد، مبارزه با قاچاق كالا و ارز از اولويت هاي مهم پليس است.
استان كردستان به سبب داشتن بيش از 227 كيلومتر مرز با كشور عراق يكي از مبادي ورود و خروج كالا و ارز به شمار مي رود و سالانه به ارزش ده ها ميليارد ريال كالاي قاچاق در استان كشف و ضبط مي شود، كردستان داراي سه بازارچه، يك مرز رسمي و پنج معبر كولبري فعال با مجوز ورود 75 قلم كالا دارد.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مركزي و هورامان و جمعيتي بيش از 50 هزار نفر در فاصله 90 كيلومتري از سنندج مركز استان كردستان واقع شده و 24 كيلومتر مرز با كشور عراق دارد.
7354/9102

سرخط اخبار استان‌ها