۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۱۵
کد خبر: 83287017
T T
۰ نفر

عمليات صيادي در سد مهاباد ممنوع شد

۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۱۵
کد خبر: 83287017
عمليات صيادي در سد مهاباد ممنوع شد

مهاباد - ايرنا - رييس اداره توليدات دامي جهاد كشاورزي مهاباد گفت: صيد انواع ماهي در درياچه پشت سد اين شهرستان به علت فرا رسيدن فصل تخم ريزي ماهيان تا اطلاع ثانوي ممنوع شد.

كوروش سعيدي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين ممنوعيت صيد به منظور ايجاد وحدت رويه در بهره برداري از ذخاير ارزشمند آبزيان از طرف شيلات و آبزيان آذربايجان غربي ابلاغ شد و در صورت مشاهده احتمالي صيد در منطقه با متخلفان برخورد قانوني صورت مي گيرد.
وي با بيان اينكه سال گذشته 40 تن ماهي از درياچه پشت اين سد صيد شد، افزود: در درياچه پشت سد مهاباد انواع ماهي هاي بومي و غيربومي شامل زرد ماهي، سفيد رودخانه اي، كپور، آمور، سيم برگ، سوف و فيتوفاك صيد مي شود.
سعيدي اضافه كرد: هم اكنون يك تعاوني صيد و صيادي در مهاباد فعال است كه در آن بيش از 40 نفر به طور مستقيم و 200 نفر نيز به صورت غيرمستقيم اشتغال دارند و اعضاي اين تعاوني در فصل هايي كه صيد ماهي صورت نمي گيرد، كار محافظت از درياچه سد و مقابله با صيادان غير مجاز را برعهده دارند.
به گزارش ايرنا صيد و صيادي از درياچه پشت سدهاي مهاباد و ارس همزمان با فصل تخمگذاري آبزيان با هدف حفظ اصولي ذخاير ارزشمند منابع آبي ممنوع مي شود.
سد مهاباد داراي 197 ميليون متر مكعب ظرفيت اسمي و 172 ميليون مترمكعب ظرفيت مفيد است كه علاوه بر تامين آب شرب شهر مهاباد، بيش از 12 هزار هكتار از اراضي كشاورزي اين شهرستان را نيز زير پوشش قرار مي دهد.
سد مهاباد كه در ضلع غربي اين شهر احداث شده، تنها يك كيلومتر با شهر فاصله دارد و به همين لحاظ نزديكترين سد به مناطق مسكوني در جهان به شمار مي آيد.
9903/6185/3072

سرخط اخبار استان‌ها