۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۲۹
کد خبر: 83286003
T T
۰ نفر
برترين هاي جشنواره استاني مد و لباس بوشهر معرفي شدند

بوشهر-ايرنا- برترين هاي چهارمين جشنواره استاني مد و لباس استان بوشهر شنبه شب در آئيني با حضور مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان و شماري از فعالان اين عرصه معرفي شدند.

به گزارش ايرنا، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان بوشهر در اين آئين گفت: اين جشنواره در قالب چهار بخش مانتو اجتماع، پيراهن مردانه، بخش علمي و طرح اولي ها (هنرجويان رشته طراحي دوخت) برنامه ريزي شده بود كه به مدت چهار روز در دانشكده فني و حرفه اي الزهرا (س) بوشهر برگزار شد.
فاطمه كرم پور افزود: در مجموع ٥٦ اثر در همه بخش ها به اين جشنواره ارسال شد كه علاوه بر تقدير از همه شركت كنندگان در جشنواره از نفرات اول تا سوم نيز تقدير ويژه شد.
وي بيان كرد: براساس هماهنگي صورت گرفته با بنياد مد و لباس، كد شيما (شناسه يكپارچه مد و لباس ايراني) به همه آثار توليد شده در اين جشنواره تعلق گرفت.
كرم پور تصريح كرد: جوانان و نوجوانان پرتلاشي در اين جشنواره درخشيدند كه مي توانند در جشنواره هاي ملي و بين المللي نيز براي استان نقش آفريني كنند.
وي يادآور شد: هدف از برگزاري چنين جشنواره هايي گسترش فرهنگ اصيل ايراني اسلامي در جامعه است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان بوشهر افزود: برگزاري اين جشنواره ها به صورت مستمر مي تواند نقش موثري در ترغيب جوانان به اين بخش داشته باشد.
براساس نظر هيات داوران در بخش مانتو اجتماع افسانه محسني زاده و فاطمه علي پور خاكي از گروه افسان، مولود و سارا چاركي و محدثه جعفري از گروه سبك طلايي يك و غزاله امجدي نيا، فاطمه محمدي و فاطمه زنگويي از گروه غزال از بوشهر به ترتيب اول تا سوم شدند.
در بخش پيراهن مردانه مرضيه وراميني، ندا غلامي و ثريا مرادي از گروه آذرخش، عليرضا جمالي، مرضيه بازياري و عليرضا سليماني از گروه ردا و سارا بدوي، زهرا تيباش و طاهره كبگاني از گروه مليكا از بوشهر موفق به كسب رتبه اول تا سوم شدند.
در بخش علمي، هيات داوران هيچ كدام از آثار را شايسته تقدير رتبه نخست ندانست و فاطمه خضري و طيبه اضغريان از بوشهر به ترتيب دوم و سوم و محدثه جاودان و زهرا مرشدزاده در اين بخش شايسته تقدير معرفي شدند.
در بخش طرح اولي ها (هنرجويان رشته طراحي دوخت) مهديه قاسمي از بوشهر، ليلا صادقي از گناوه و سارا خليلي از دلوار تنگستان به ترتيب رتبه هاي برتر را كسب كردند.
اجراي موسيقي، گزارشي از عملكرد دبيرخانه جشنواره و معرفي لباس هاي هر منطقه از استان بوشهر به صورت مانكن زنده از برنامه هايي بود كه در كنار تقدير از برگزيدگان جشنواره اجرا شد.
7212/6047/6045

سرخط اخبار استان‌ها