۲۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۰۰
کد خبر: 83283711
T T
۰ نفر

بهار مهرباني راهي پلدختر لرستان شد

۲۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۰۰
کد خبر: 83283711
بهار مهرباني راهي پلدختر لرستان شد

شيراز-ايرنا- نخستين مجموعه اسباب بازي و هداياي فرهنگي اهدايي كتابخانه هاي عمومي استان فارس در قالب طرح پويش 'بهار مهرباني' براي كمك به كودكان سيل زده منطقه پلدختر استان لرستان ارسال شد.

به گزارش دريافتي روز پنجشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان فارس، مديركل اين نهاد ضمن همدردي با مردم استان هاي سيل زده كشور، اظهار داشت: در پي حادثه سيل اخير، نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور، با هدف كمك به كودكان و نوجوانان سيل زده، پويشي با عنوان 'بهار مهرباني' راه‌اندازي كرده است.
روح الله منوچهري افزود: كتابخانه هاي عمومي فارس نيز در اين پويش در كنار ديگر كتابخانه هاي عمومي كشور براي گردآوري هداياي فرهنگي مردم بسيج شده اند.
وي، با اشاره به اينكه مجموعه كمك هاي اهدايي كتابخانه هاي عمومي فارس آماده ارسال به مناطق سيل زده شده است، گفت: اين مجموعه شامل كتاب، اسباب بازي و نوشت افزار به قيمت بيش از 200 ميليون ريال است كه به همت كتابداران، كاركنان و اعضاي كتابخانه هاي عمومي خريداري و اهدا شده است.
وي اضافه كرد: اين بسته فرهنگي شامل، يك هزار و 800 بسته نوشت افزار، 470 عدد عروسك و اسباب بازي و بازي هاي فكري و يك هزار و 50 جلد كتاب است.
منوچهري، با بيان اينكه بخشي از اين هدايا به كودكان مناطق سيل زده شيراز اهدا مي شود، افزود: نخستين مجموعه از اين هداياي فرهنگي، امروز (بيست و نهم فروردين) از طريق كتابخانه عمومي سيار شهيد جمالي اقليد كه تنها كتابخانه سيار استان فارس است به شهر پلدختر در استان لرستان ارسال شد.
به گفته وي، كتابخانه سيار شهيد جمالي اقليد افزون بر توزيع اين هدايا، برنامه هاي فرهنگي و كتابخواني در مناطق سيل زده استان لرستان برگزار خواهد كرد.
مديركل كتابخانه هاي عمومي استان فارس با قدرداني از حمايت مردم اين استان براي مشاركت در اين طرح، بيان داشت: با وجود اينكه فارس خود از جمله استان هاي سيل زده كشور است و مردم اين منطقه به ويژه شهر شيراز گرفتار سيل و مشكلات ناشي از آن هستند، اما بار ديگر همدلي خود را با هموطنانشان در ديگر استان ها نشان دادند و در حماسه كمك به كودكان سيل زده، پيشگام بودند.
سيل روزهاي پنجم و ششم فروردين ماه 98 در شيراز، جان 21 نفر را گرفت و 164 نفر را مصدوم كرد، افزون بر اين بسياري از افراد در اين سيل منازل خود را در محله سعدي و زمين هاي پايين دست سيل از دست دادند و به تعدادي از خودروها آسيب وارد شد.
7375 /6118

سرخط اخبار استان‌ها