۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۰۳
کد خبر: 83281768
T T
۰ نفر

انصاري فرد: حفظ جايگاه جهاني فوتسال ايران سخت است

۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۰۳
کد خبر: 83281768
انصاري فرد: حفظ جايگاه جهاني فوتسال ايران سخت است

تهران- ايرنا- رييس كميته فني و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلي گفت: با توجه به درآمدزايي كه فوتسال در آينده خواهد داشت، حفظ جايگاه سوم تيم ملي در جام جهاني به طور قطع سخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، «محمدحسن انصاري فرد» امروز چهارشنبه در همايش يك روزه استعداديابان فوتسال كه در محل آكادمي ملي فوتبال برگزار شد، افزود: طبق گفته «جياني اينفانتينو» رييس فدراسيون بين المللي فوتبال در آينده فوتسال، همانند فوتبال درآمد زايي خواهد كرد كه سبب مي شود، شرايط كار سخت شود و به طور قطع حفظ جايگاه سوم جهان در فوتسال نيز قطعا سخت تر مي شود.
وي اظهار داشت: يكي از راههاي موفقيت فوتسال استعداد يابي است و با توجه به اينكه در كشورمان نيروها و بازيكنان مستعد زيادي وجود دارد، اين مهم را هدف قرار داديم و اميدوارم در بخش زنان نيز موفقيت هاي در خور توجهي كسب كنيم.
رئيس كميته توسعه فوتسال و فوتبال ساحلي ادامه داد: در فوتسال محبوبيت و شهرت وجود ندارد و بيشتر تلاش ها خالصانه است كه سبب شده استعداديابان گمنام بمانند.
سرپرست دبيركلي فدراسيون نيز در اين همايش گفت: موفقيت هاي آسيايي و جهاني فوتسال ايران ارزشمند است و براي حفظ اين جايگاه، بايد برنامه هاي استعداد يابي را به طور جدي دنبال كنيم.
«ابراهيم شكوري» خاطر نشان كرد: براي حفظ و ارتقاء جايگاه فوتسال ايران در آسيا و جهان نياز است چنين نشست هاي تخصصي برگزار شود و با توجه به اينكه ساير كشورها براي موفقيت در اين رشته برنامه ريزي كردند ما نيز نبايد عقب بمانيم.
وي گفت: البته ساير كشورها سرمايه گذاري كلاني در فوتسال انجام داده اند، اما استعدادهاي زيادي در ايران وجود دارد كه كمبود امكانات را به خوبي جبران مي كند و فوتسال ايران همچنان مي تواند در آسيا و جهان بدرخشند.
در ادامه «علي صانعي» مسئول كميته استعداديابي فوتسال نيز گفت: وزارت ورزش و جوانان براي موفقيت در بازي هاي المپيك 2022 جوانان به ميزباني كشور سنگال برنامه ريزي كرده تا در اين نشست يك روزه اهدافي از پيش تعيين شده را بررسي كنيم.
«نيما نكيسا» مسوول توسعه فوتبال پايه نيز در سخناني اظهار داشت: تلاش همه بدنه فدراسيون، رساندن اين نهاد به جايگاه بالاتر در همه رده هاي سني است.
وي افزود: ظرفيت آموزش و پرورش براي بازپروري استعدادهاي فوتسال بسيار بالا است و تفاهم نامه اي با اين وزارتخانه امضا شده و مهمترين مسئله جدا كردن فوتبال و فوتسال است.
نكيسا ادامه داد: مدارس نقش تعيين كننده اي در پرورش استعدادهاي دانش آموزان در همه رشته هاي تحصيلي دارند و اميدوارم بتوانيم از اين ظرفيت ها با كمك وزارت آموزش و پرورش استفاده كنيم.
ورزشي**9029**9128**1067**

سرخط اخبار ورزش