کاپیتان تیم ملی: برای پیشرفت هندبال باید از مربیان خارجی استفاده کنیم

تهران- ایرنا- کاپیتان تیم ملی هندبال معتقد است که ایران اگر بخواهد به پیشرفت خود ادامه دهد باید از مربیان خارجی استفاده کند.  

مجتبی حیدرپور صبح جمعه در گفت‌وگو با ایرنا درباره انتخاب سرمربی خارجی برای تیم ملی هندبال اظهار داشت: ما مربیان شایسته در هندبال ایران داریم اما اگر بخواهیم خود را به سطح جهانی و اول آسیا برسانیم باید مربی طراز اول خارجی بیاوریم و کنارش از مربیان داخلی استفاده کنیم. اگر از مربی داخلی در کنار سرمربی خارجی استفاده نشود، پیشرفتی هم حاصل نمی‌شود.

وی افزود: اگر مربی سطح بالا بیاورند و چند مربی خوب ایرانی که در لیگ ایران حضور دارند هم در کنار سرمربی خارجی باشند، در رشد هندبال تاثیرگذار است. حتی در قلب اروپا از جمله آلمان هم از مربیان اسپانیایی استفاده می‌کنند و این یک مورد عادی است. هر کشوری برای پیشرفت از این مربیان استفاده می‌کند و ایران هم اگر بخواهد به پیشرفت خود ادامه دهد باید از مربیان خارجی استفاده کند.

کاپیتان تیم ملی هندبال درباره شرایط لیگ برتر اضافه کرد: امسال که لیگ خوبی داشتیم و خودم در مس کرمان بازی می‌کنم از بازی اول تا الان هنوز باختی نداشتیم و آخر فصل رسیدیم و دو هفته قبل از پایان فصل قهرمان شدیم. بازی‌های ما در ۲ هفته آخر تشریفاتی است. این هفته شهید شاملی به عنوان تیم دوم جدول مشخص شد و الان جنگ برای جایگاه سومی بین گیتی پسند و سپاهان است.

وی در پاسخ به این پرسش که سپاهان به دلیل آنکه بومی‌گرایی کرده است، در این فصل نتوانسته قهرمان شود و باید برای رده سوم یا چهارم بجنگد، گفت: سپاهان هفت ملی‌پوش در تیم دارد و همه بومی نیستند و سه ملی‌پوش غیر بومی در این تیم حضور دارند. اگر بحث بومی‌گرایی باشد، مس کرمان از همه بهتر این کار را انجام داد. این تیم تنها ۲ بازیکن غیر بومی دارد. بومی‌های کرمان بازیکنان خوب، بااستعداد و جوان هستند. تیم سپاهان در این فصل مهره‌های کمی در اختیار نداشت و تیم جوان بود. بیشتر تیم‌ها جوان بودند و میانگین سنی بازیکنان به ۲۲ سال نمی‌رسید. بیشتر بازیکنان تیم‌های لیگ برتری را ملی‌پوشان رده‌های نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دادند.

کاپیتان تیم ملی: برای پیشرفت هندبال باید از مربیان خارجی استفاده کنیم

حیدرپور اضافه کرد: بازی‌ها بسیار نزدیک بود و بازی‌های ته‌جدول را به سختی می‌بردیم. مس کرمان از ۲۲ هفته ۲۰ هفته را بدون باخت پشت سرگذاشت و این شگفتی بود. با توجه تجربه‌ای که در سال‌های گذشته داشتیم، این موضوع غیرقابل باور بود اما در اواسط لیگ به این باور رسیدیم که می‌توانیم به روند بدون شکست ادامه دهیم. در لیگ امسال تیم‌های شایسته و خوب روی بازیکنان خوبی سرمایه گذاری کردند. سپاهان، گیتی پسند، شهید شاملی و طبس تیم‌هایی بودند که از لحاظ مهره‌ای بازیکنان خوبی داشتند. باشگاه‌های قدر و خوبی داشتیم و این موضوع جذابیت تیم ما را بالاتر برد.

وی یادآور شد: اگر در لیگ برتر یک تیم در پایتخت داشته باشیم، به روند رو به رشد هندبال کمک می‌کند. علیرضا پاکدل(رئیس فدراسیون) تلاش زیادی برای هندبال می‌کند و نباید از حق بگذریم. زمانی که پاکدل در راس کار آمد، با تمام وجود پیگیر دستمزدهای کم باشگاه‌ها بود. بعد از مدتی که باشگاه سپاهان در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا مقامی کسب نکرد این موضوع باعث دلسردی ما شد. این باشگاه به دنبال بومی‌گرایی بود و سبب شد تا دستمزدها کاهش یابد. این کاهش دستمزدها تاثیر زیادی روی بازیکنان گذاشت زیرا کار و زندگی آنها ورزش است.

کاپیتان تیم ملی هندبال گفت: وقتی تیم ملی مسابقه‌ای نداشته باشد، باید به این فکر باشند تا روند لیگ زیباتر شود تا بازیکنان بیشتری به هندبال معرفی کنیم. فدراسیون برنامه خوبی در این زمینه دارد. تیم‌های قوی و قدرتمندی از تهران در لیگ‌های فوتبال، والیبال و بسکتبال حضور دارند و اگر از تهران در فصل آینده هندبال هم تیمی وارد لیگ برتر شود، این رشته تکان بیشتری می‌خورد و لیگ زیباتری خواهیم داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha