۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۴۳
کد خبر: 85477619
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لیگ برتر سه‌گانه مرداد برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- رییس فدراسیون ترای‌اتلون(ورزش‌های سه‌گانه) گفت: لیگ برتر ترای‌اتلون برای نخستین بار اواسط مرداد در سطح کشور برگزار شود.

محمدکاظم حججی صبح جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: لیگ برتر ترای‌اتلون مردان کشور در حالی اواسط مرداد کارش را آغاز خواهد کرد که پیش بینی می‌شود در این رویداد ۸ تا ۱۲ تیم شرکت کنند. هدف ما از برگزاری لیگ صرف نظر از استعدادیابی این است که برای ورزشکاران این رشته منفعت مالی خوبی به ارمغان بیاید.

وی ادامه داد: مسابقات لیگ به صورت فصلی و در سه مرحله ادامه خواهد یافت که بنا داریم تا از ظرفیت استان‌های کردستان، مازندران، اصفهان و هرمزگان بیشترین بهره را ببریم. ملاک قهرمانی هر تیم جمع امتیازها در مراحل مختلف است.

رییس فدراسیون ترای‌اتلون گفت: برگزاری لیگ زنان از دیگر برنامه‌های مهم ما خواهد بود که مرداد نیز این لیگ برگزار خواهد شد. با توجه به کمبود فضا قرار است تا لیگ زنان را در ۲ رشته دوچرخه و دوومیدانی برگزار کنیم.

حججی ادامه داد: مهم‌ترین برنامه ما در این ورزش پشتوانه‌سازی و توجه به قشر جوان ورزشکار است تا بتوان زمینه حضور این استعدادها را در این ورزش فراهم کرد. مهم‌ترین برنامه ما در رده پایه برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور از اواخر خرداد در سنین خردسالان، نونهالان و نوجوانان است. قرار است که اواسط تیر مسابقات قهرمانی نونهالان آسیا (کمتر از ۱۵ سال) به میزبانی قزاقستان برگزار شود که تیم کشورمان پس از برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور به این مسابقات اعزام خواهد شد.

وی بیان کرد: برای حضور این فدراسیون المپیکی در بازی‌های آسیایی و المپیک ۲۰۲۸، یک برنامه ۴ ساله کلی را مد نظر داریم. برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ سعی‌مان بر این است که نفرات شاخص از همین حالا پرورش یابند و با توجه به پتاسیل ورزشکاران و مربیان این رشته به دنبال کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۸ نیز خواهیم بود.

رییس فدراسیون ترای‌اتلون در خصوص اعتراض یکی از نامزدهای انتخاباتی مجمع گفت: مهدی گودرزی یکی از نامزدها حاضر، به فرآیند برگزاری مجمع اعتراض کرد و در نامه این موضوع را نیز به وزارت ورزش ارائه کرد و تاکنون حکمی مبنی بر لغو مجمع صادر نشده است. قاعدتا این موضوع از سوی وزارت ورزش برطرف شده است.

وی اضافه کرد: پیش از آنکه در مجمع رقیب یکدیگر باشیم، رفاقت زیادی با هم داشتیم که امیدوارم با بیان نظرات و پیشنهادات درست نامزدها بتوانیم به رشد این ورزش کمک کنیم.

رییس فدراسیون سه‌گانه در پاسخ به این سوال که آیا پستی را در این فدراسیون برای گودرزی در نظر گرفته‌است یا خیر؟ ادامه داد: در این خصوص هنوز پیشنهادی مطرح نیست. بیشتر بنا داریم تا همکاری‌هایی را با یکدیگر داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، مجمع انتخاباتی فدراسیون ترای‌اتلون ۲۹ فروردین برگزار شد و محمدکاظم حججی به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد. گودرزی، رئیس قبلی فدراسیون که یکی از نامزدهای حاضر در مجمع بود، هنگام ارائه برنامه خود مدعی شد که به دلیل گذشتن بیش از یک‌سال از ثبت‌نام نامزدها و نیز به دلیل تخلفات سرپرست وقت فدراسیون، برگزاری مجمع غیرقانونی است و انصراف داد و در این خصوص به دیوان عدالت اداری شکایت کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha