۲۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۲۸
کد خبر: 83281168
T T
۰ نفر
كارگروه جلوگيري از ساخت و ساز غيرمجاز در مياندوآب تشكيل شد

مهاباد - ايرنا - كارگروه ويژه اي به منظور ايجاد هماهنگي ميان دستگاه هاي اجرايي جهت جلوگيري و نظارت دقيق بر ساخت و سازهاي غيرمجاز روستايي در مياندوآب تشكيل شد.

به گزارش ايرنا، فرماندار مياندوآب روز سه شنبه در جلسه تشكيل اين كارگروه ضمن تاكيد بر مقابله قاطع و قانوني با ساخت و سازهاي غيرمجاز در خارج از حريم شهر و محدوده هاي روستايي و حفظ حريم روستاها، گفت: با تشكيل اين كارگروه تمامي تغيير كاربري هاي خارج از محدوده شهرها و روستاها به طور مستمر توسط نمايندگان بخشداران، جهاد كشاورزي و بنياد مسكن رصد و به فرمانداري منعكس مي شود تا از طريق مبادي قانوني پيگيري و در صورت لزوم برخورد شود.
مهدي قهرماني افزود: بنياد مسكن انقلاب اسلامي اين شهرستان نيز بر حسب وظايف قانوني خود مكلف است عملكرد دهياران در اجراي طرح هادي و رعايت ضوابط و مقررات اين طرح را ارزيابي و گزارش كند.
وي در ادامه با اشاره به اينكه مبارزه و جلوگيري از ساخت و سازهاي غيرمجاز مستلزم همكاري تنگاتنگ دادستاني و فرماندهي انتظامي است، افزود: از بخشداران نيز انتظار مي رود در حوزه مسووليت خود ضمن اجراي دستورالعمل هاي قانوني و نظارت دقيق بر ساخت و سازها، نسبت به صدور پروانه هاي ساختماني اقدام كنند.
به گزارش ايرنا، ساخت و ساز غيرمجاز در مناطق روستايي به معضل مهمي تبديل شده است كه در مواقع بحراني همچون جاري شدن سيل زندگي مردم را به خطر مي اندازد.
مياندوآب با 199 روستاي داراي سكنه در جنوب آذربايجان غربي واقع است و سومين شهرستان پرجمعيت استان به شمار مي رود.
9871/6185/3072

سرخط اخبار استان‌ها