۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۴۶
کد خبر: 83277310
T T
۰ نفر

نيروهاي مسلح كشور يك هدف و آرمان مشترك دارند

۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۴۶
کد خبر: 83277310
نيروهاي مسلح كشور يك هدف و آرمان مشترك دارند

سنندج - ايرنا - نماينده ولي فقيه در كردستان گفت: نيروهاي مسلح كشور همه يك دست هستند و براي يك هدف و آرمان مشترك كه حراست و حفاظت از كيان ايران اسلامي است، تلاش مي كنند.

به گزارش ايرنا، آيت الله سيدمحمد حسيني شاهرودي روز يكشنبه در ديدار فرماندهان و مسئولان يگان هاي قرارگاه عملياتي لشگر 28 پياده كردستان، تيپ 128 متحرك هجومي و گروه 33 توپخانه و موشك ها به مناسبت هفته ارتش اظهار داشت: نيروهاي مسلح ما يك جمعيت در لباس هاي مختلف هستند اما به دين و كشورشان خدمت مي كنند و در مقابل يك دشمن ايستاده اند.
وي با تاكيد بر اينكه دشمنان ميان نيروهاي مسلح ما فرقي قايل نيستند، افزود: بين نيروهاي مسلح و مردم وحدت وجود دارد و در هر شرايطي كه نياز باشد اين نيروها از يكديگر و مردم هم از اين نيروها حمايت كرده اند.
آيت الله حسيني شاهرودي اضافه كرد: دشمنان دست از سر ما بر نمي دارند تا كاملا از آنها تبعيت كنيم و دست از آرمان ها و اهداف خود بكشيم.
وي نمونه بارز اين تبعيت محض از دشمن را كشور عربستان سعودي دانست و يادآور شد: اين كشور و سران آن بارها مورد توهين آمريكايي ها قرار گرفتند ولي باز هم براي حفظ قدرت دست به دامان استكبار هستند.
نماينده ولي فقيه در كردستان گفت: امام (ره) حامي جدي ارتش بودند كه اين نيروي دشمن ستيز بدست و حمايت ايشان عزت و جايگاه ويژه اي در انقلاب اسلامي پيدا كرد.
وي افزود: در زمان رژيم طاغوت اعتبارات مستشاران آمريكايي از اعتبارات كل ارتش ايران بيشتر بود و هر غلطي هم مي خواستند انجام مي دادند و امكان محاكمه آنها نيز در كشور وجود نداشت.
آيت الله شاهرودي با اشاره به اينكه تحريم ها همزمان در اتكاي اقتصاد ما به توان داخلي نقش داشته است، اضافه كرد: با راهبردي كه رهبر معظم انقلاب با تعيين شعار سال پيش روي همه گذاشته اند مي توان بسياري از مشكلات اقتصادي در بخش هايي همچون تورم و رشد اقتصادي را با رونق توليد حل كرد.
فرمانده لشگر 28 پياده كردستان هم در اين ديدار گفت: ارتش به عنوان يكي از بازوان قدرتمند ولايت افتخار مي كند از شروع انقلاب توانسته همه مسئوليت هاي خود را در دوران انقلاب، دفاع مقدس، سازندگي و صدور انقلاب به انجام برساند.
امير سرتيپ سعيد اثني عشري با اشاره به اينكه شهادت راه ميانبري براي رسيدن به قربت الي الله است، اظهار داشت: ما هم در اين بيعت ها مي خواهيم بر شهادت طلبي تاكيد كنيم.
وي اضافه كرد: ارتش نيروي كارآمد و پا در ركاب ولايت و همانطور كه رهبري گفته اند ارتش حزب الله است و در سايه خدمت صادقانه توانسته در ميان مردم محبوب باشد.
فرماند لشگر 28 پياده كردستان افزود: امروز كشور درگير سيل و بارندگي است ارتش در كنار ديگر نيروهاي مسلح در حال خدمت به مردم است و به عنوان مثال در استان گلستان از اولين يگان هايي بود كه وارد مناطق سيل زده شده است.
وي فلسه نيروهاي مسلح را خدمت به مردم دانست و يادآور شد: در زمان صلح خدمت نيروهاي مسلح به مردم به اشكال مختلف از جمله حضور در مناطق آسيب ديده از حوادث غير مترقبه و خدمات رساني به مردم است.
29 فروردين روز ارتش جمهوري اسلامي نامگذاري شده است.
6108/9102

سرخط اخبار استان‌ها