وزیر بهداشت: درمان ناباروری آرزوی فرزندآوری چهار میلیون زوج را تحقق می‌بخشد

مشهد- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حدود چهار میلیون زوج در کشور نابارور هستند که با توسعه مراکز درمانی، بیمه‌ها و آموزش متخصصان این حوزه، مشکل ناباروری آنها رفع شده و آرزوی این خانواده برای داشتن فرزند محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهرام عین اللهی روز یکشنبه در حاشیه گشایش بزرگترین و مجهزترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور در مشهد افزود: قرارگاه جوانی جمعیت از سال ۱۴۰۰ باهدف اجرای سیاست های جوانی جمعیت در کشور تشکیل شد و از آن زمان توسعه درمان ناباروری نیز به صورت جدی کلید خورد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم از همان ابتدا نگاه ویژه ای به مقوله جوانی جمعیت داشت، تصریح کرد: از زمان تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت تاکنون ۱۱ شیوه نامه به تصویب رسیده و هزار و ۵۲۹ نشست نیز در خصوص جوانی جمعیت تشکیل شده است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: از ابتدای تشکیل این قرارگاه تا پایان سال گذشته، با توسعه خدمات بیمه ای حوزه ناباروری و افزایش مراکز درمانی سطح ۲ و سه در کشور، یک میلیون و ۲۰۰ هزار زوج نابارور به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

عین اللهی با اشاره به برخی از خدمات جدید حوزه ناباروری خاطرنشان کرد: تجهیزات مراکز به محیط کشت جنین، استانداردسازی زیرساخت‌ها، بیمه رایگان مادران تا پنج سال، رایگان شدن درمان همه کودکان کمتر از هفت سال، افزایش واکسن های رایگان نوزادان و آموزش نیروهای متخصص بخشی از این خدمات است.

وی اضافه کرد: افزایش مرخصی زایمان، ترویج تغذیه مناسب نوزاد و مادران شیرده، افزایش تعهدات بیمه ای درمان ناباروری و جلوگیری از سقط جنین دیگر اقدامات حوزه جوانی جمعیت بوده است.

وزیر بهداشت عنوان کرد: مجموع این اقدامات موجب شده است نمودار سرعت نزولی کاهش جمعیت کشور در سال های اخیر متوقف شده و در وضعیت افقی قرار بگیرد که امید است در سال های بعد روند افزایش جمعیت سیر صعودی به خود بگیرد.

عین اللهی گفت: حوزه سلامت، بهترین دستاوردهای کشور پس از انقلاب اسلامی را داشته که موجب شده است ایران به یکی از قدرت های درمانی در منطقه تبدیل شود و نه تنها دیگر بیماری را به خارج از کشور اعزام نمی کنیم بلکه هم اکنون به عنوان یکی از مقاصد گردشگری سلامت در منطقه شناخته می شویم.

بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور با هزینه سه هزار و ۳۶۶ میلیارد ریال در زیربنای ۲ هزار و ۹۰۰ مترمربع در بیمارستان رضوی مشهد ساخته و تجهیز شده که شامل بخش‌های اتاق پزشکان، اتاق‌های عمل، جنین‌شناسی، داروخانه و آزمایشگاه تخصصی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha