۲۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۲۰
کد خبر: 83274030
T T
۰ نفر
ایمن سازی تجهیزات شهر بازی دراستان آغاز شد

اردبیل - ایرنا - مدیركل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل اعلام كرد: ایمن سازی تجهیزات مورد استفاده از زمین و مراكز بازی در شهرهای استان با همكاری شهرداری ها و بهره برداران این واحدها آغاز شده است.

هاشم علایی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، تمام تجهیزات مورد استفاده در شهربازی و زمین بازی موجود در استان را مشمول مقررات استاندارد اجباری اعلام كرد و گفت: با توجه به آغاز فصل بهره برداری از این تجهیزات و مراكز، نظارت و بازرسی از آنها آغاز شده است.
وی بیان كرد: استانداردسازی این تجهیزات و مراكز از طریق سامانه نظارتی به صورت مستمر پایش شده و عملیات نظارت بر آنها از طریق شركت های تخصصی مستقر در استان دنبال می شود.
وی اضافه كرد: تاكنون بیش از 80 درصد تجهیزات و زمین های بازی در استان بویژه در شهر اردبیل استانداردسازی شده و به آنها گواهی ایمنی اعطا شده است.
مدیركل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل همچنین از انجام بیش از 300 مورد بازرسی و بازدید فنی و ایمنی از اماكن شهربازی در استان در سال گذشته خبر داد و بیان كرد: پارسال تعداد 28 دستگاه نصب شده شهرهای بازی استان به دلیل عدم اخذ تاییدیه استاندارد با همكاری شهرداری های استان ، پلمب شد.
علایی همچنین از شهرداری های استان خواست تا بدون كسب استاندارد و گواهی ایمنی، از فعال سازی دستگاه ها و تجهیزات زمین های بازی جلوگیری كنند.
وی افزود: مسئولیت هر گونه اتفاق ناگوار در تجهیزات و مراكز شهربازی غیرایمن بر عهده شهرداران و بهره برداران آنهاست و از مردم نیز می خواهیم كه از تجهیزات و زمین بازی ایمن سازی شده استفاده كرده و گواهی ایمنی معتبر را از این مراكز مطالبه كنند.
وی همچنین گفت: گواهی ایمنی اعطا شده به تجهیزات شهربازی ها یك ساله بوده و شروع فعالیت در سال جدید نیازمند اخذ دوباره گواهی ایمنی جدید است.
مدیركل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل اضافه كرد: مالكان و بهره برداران تجهیزات شهربازی موظف هستند كه گواهی ایمنی معتبر را در معرض دید مردم قرار دهند و مطابق با استانداردهای تعریف شده از این تجهیزات استفاده كرده و متصدیان آموزش دیده و دارای دانش فنی لازم را بكارگیری كنند.
وی خواستار استاندارد سازی تجهیزات بازی و تفریحی نصب شده در شهربازی های سرپوشیده و داخل پاساژها و مراكز خرید شد و اعلام كرد: دستگاه های مجوز دهنده این گونه مراكز باید برای استانداردسازی تجهیزات با اداره كل استاندارد همكاری كنند چرا كه استفاده از این تجهیزات بدون گواهی ایمنی تخلف محسوب می شود.
1905/6016

سرخط اخبار استان‌ها