۲۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۰۹
کد خبر: 83273275
T T
۰ نفر
189 اثر به دبيرخانه جشنواره جوان سوره در كردستان ارسال شد

سنندج - ايرنا - رئيس حوزه هنري كردستان از ارسال 189 اثر در 2 بخش شعر و داستان كُردي و فارسي به دبيرخانه دهمين جشنواره جوان سوره يادواره عبدالغفار وارستگان خبر داد.

امين مرادي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: از مجموع آثار ارسال شده به دبيرخانه جشنواره 117 اثر در بخش شعر و 72 اثر نيز در بخش داستان است.
وي افزود: جشنواره شعر و داستان جوان سوره از جمله جشنواره هايي است كه در لابلاي برگزاري تمام دوره هاي آن به معرفي يك نفر از هنرمندان و آثارشان به مردم مي پردازد.
رئيس حوزه هنري كردستان اضافه كرد: دهمين دوره اين جشنواره كه همزمان با هفته هنر انقلاب در سنندج برگزار مي شود به يادواره عبدالغفار واستگان شاعر و اديب كردستاني متخلص به «نازك بين سنه» اختصاص پيدا كرده است.
وي يادآور شد: اين جشنواره در راستاي تحقق اهداف والاي انقلاب اسلامي، در 2 بخش داستان (كُردي و فارسي) و شعر (كُردي و فارسي) برگزار و در رده سني زير 30 سال در سنندج برگزار مي شود.
مرادي با اشاره به مشخص شدن داوران اين دوره از جشنواره گفت: در بخش شعر (كردي و فارسي) محسن ترقي، جمال ملايي و بهزاد كرم اللهي و در بخش داستان (كردي و فارسي)عطا نهايي، محمد رضا كلهر و رضا اميري داروي آثار رسيده را بر عهده دارند.
دهمين جشنواره شعر و داستان جوان سوره كردستان 25 فروردين همزمان با هفته هنر انقلاب در محل پرديس سينمايي بهمن سنندج برگزار و با معرفي نفرات برتر بخش هاي مختلف به كار خود پايان مي دهد.
7348/9102

سرخط اخبار استان‌ها