۲۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۴۸
کد خبر: 83271462
T T
۰ نفر
صدور سالانه 50 مجوز صيد لنج در چابهار سبب رونق توليد مي شود

چابهار- ايرنا- سرپرست معاونت استانداري سيستان وبلوچستان و فرمانداري ويژه شهرستان چابهار گفت: صدور سالانه 50 مجوز صيد براي لنج هاي صيادي در چابهار به افزايش اشتغال و توليد كمك مي كند و منجر به تحقق شعار رونق توليد مي شود.

به گزارش ايرنا رحمدل بامري روز سه شنبه در نخستين نشست شوراي اداري چابهار در سال 98 با تبريك سال نو اظهار داشت: تحقق شعار رونق توليد در سواحل مكران زماني محقق مي شود كه مجوزهاي لازم براي انجام صيد بوسيله قايق و لنج ها صادر شود.
وي بيان كرد: پتانسيل اين منطقه صيادي است و نبايد صيادان بيش از 10 تا 15 سال در انتظار يك مجوز صيد باشند.
سرپرست فرمانداري چابهار گفت: صدور مجوز صيد به لنج ها سبب اشتغال مستقيم بيش از 20 نفر در هر لنج و افزايش صيد ماهي و تنظيم بازار مي شود.
وي تاكيد كرد: امسال بايستي تمامي دستگاههاي اجرايي و به ويژه بندر، منطقه آزاد و شركت هاي خصوصي براي ايجاد اشتغال، كاهش فقر و محروميت، رونق توليد و توسعه زيرساخت ها بيش از پيش تلاش كنند.
سرپرست معاونت استانداري سيستان وبلوچستان و فرمانداري ويژه شهرستان چابهار ادامه داد: در سال گذشته شاهد كلنگ بيمارستان 540 تختخوابي بوديم كه اميدواريم هرچه سريعتر عمليات اجرايي آن آغاز و با تكميل آن شاخص هاي سلامت ارتقا پيدا كند.
بامري بر تكريم ارباب رجوع، تكميل طرح هاي نيمه تمام، ارتباط بيشتر با مردم و پيگيري مشكلات، رفع مشكلات بي آبي و توسعه زيرساخت هاي برق، راه، تلفن و طرح هاي هادي روستايي، پيگيري اختصاص اعتبارات استاني و ملي، كمك به سيلزدگان كشور و پيگيري مشكلات فاقدان شناسنامه تاكيد كرد.
وي از خدمات ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي براي استقبال و ارائه خدمات مناسب به مسافران قدرداني كرد و افزود: همه دستگاههاي اجرايي امسال تلاش كردند تا مردم و مسافران شاهد نوروزي امن و با نشاط باشند.
سرپرست معاونت استانداري سيستان وبلوچستان و فرمانداري ويژه شهرستان چابهار ارتباط بيشتر مسئولان با رسانه ها را خواستار شد و خاطرنشان كرد: خبرگزاري جمهوري اسلامي ايرنا در ايام تعطيلات نوروزي و سال گذشته خوب درخشيده و اخبار و رويدادها را به خوبي انعكاس داده كه جا دارد از دست اندركاران آن تشكر و قدرداني شود.

نماينده مردم شهرستان هاي چابهار، نيكشهر، كنارك و قصرقند در مجلس شوراي اسلامي نيز از عملكرد درياباني و شركت نفت منطقه چابهار بشدت انتقاد كرد و گفت: متاسفانه قوانين براي اين 2 دستگاه در اين منطقه كاملا متفاوت و سليقه اي است.
عبدالغفور ايران نژاد افزود: درياباني مشكلات زيادي را براي صيادان به وجود آورده و هر روز بهانه هايي را خارج از وظيفه و جايگاه خود طرح مي كند تا صياد از رفتن به دريا و انجام صيد صرفنظر كند.
وي بيان كرد: شركت نفت منطقه چابهار نيز هر روز عرصه را براي كشاورزان، صيادان، رانندگان وسائط نقليه تنگ تر و تنگ تر كرده و همه مردم را به چشم قاچاقچي سوخت مي بيند.
نماينده مردم چابهار در مجلس شوراي اسلامي افزايش سهميه 200 ليتري سوخت خودروها به 500 ليتر را خواستار شد و افزود: كارت سوخت در جايگاههاي عرضه بنزين وجود ندارد و سهميه فعلي به دليل طولاني بودن مسافت ها، نبود حمل و نقل عمومي و همگاني، گرما و وضع آب وهوا كفاف نياز مردم را نمي دهد.
وي با محكوم كردن اقدام آمريكا عليه سپاه پاسداران، نقش مهم سپاه در اقتصاد و امنيت كشور را خاطرنشان كرد و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي هويت انقلاب و بازوي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در همه عرصه هاست.
ايران نژاد تصريح كرد: شكست هاي پي درپي تروريست ها و عوامل آنها در خاورميانه از سپاه پاسداران باعث شد تا استكبار كينه خود را با تروريست ناميدن اين نهاد انقلابي بروز دهد و امروز همه مردم ايران در حمايت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، يك پاسدار هستند.
3043 **6081

سرخط اخبار استان‌ها