۱۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۴۰
کد خبر: 83264556
T T
۰ نفر

آبدهي چشمه لنگان فريدونشهر به بيشترين ميزان رسيد

۱۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۴۰
کد خبر: 83264556
آبدهي چشمه لنگان فريدونشهر به بيشترين ميزان رسيد

اصفهان- ايرنا- فرماندار فريدونشهر گفت: ميزان آبدهي چشمه لنگان در اين شهرستان به 24 متر مكعب بر ثانيه يعني به بيشترين ميزان خود رسيد.

چشمه لنگان يكي از سرشاخه هاي زاينده رود در غرب اصفهان است.
ناصر اسدي روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود : ميزان آبدهي و خروجي چشمه لنگان در مدت زمان مشابه سال گذشته حدود 500 ليتر در ثانيه بود.
وي با بيان اي نكه سال گذشته در همين ايام، 70 درصد چشمه هاي فريدونشهر خشك بود، تصريح كرد: در زمان حاضر همه چشمه ها و رودهاي اين شهرستان آب و جريان دارد.
فرماندار فريدونشهر با اشاره به اينكه چشمه لنگان در اوج آبدهي خود قرار دارد، خاطرنشان كرد: علاوه بر اين چشمه، آب تعداد ديگري از رودخانه هاي اين شهرستان در پايين دست به زاينده رود مي ريزد كه ميزان خروجي آنها نيز فروردين امسال افزايش يافت.
اسدي اضافه كرد: ميزان بارندگي ها در سال زراعي جاري در اين شهرستان 670 ميلي متر است درحالي كه اين عدد در مدت مشابه سال گذشته 140 ميلي متر بود.
وي ميزان بارش برف در شهر فريدونشهر از ابتداي سال زراعي جاري تاكنون را 330 سانتي متر و در ارتفاعات را 500 سانتي متر اعلام و خاطرنشان كرد: پيست اسكي فريدونشهر روزهاي 11 و 12 فروردين بدليل نامساعد بودن شرايط جوي تعطيل بود اما از 13 فروردين بازگشايي شد و پيش بيني مي شود تا يك ماه آينده برف مناسبي در آن موجود باشد.
به گزارش ايرنا، به دنبال بارش شديد برف و باران در شرق و غرب استان بسياري از رودخانه هاي فصلي اين مناطق جاري و برخي رودخانه هاي دائمي كه به دليل خشكسالي كم آب شده بودند دوباره لبريز شدند.
سد و تونل چشمه لنگان براي تأمين و انتقال آب به ميزان 120 ميليون متر مكعب در سال و به منظور تامين آب كشاورزي و شرب حوضه زاينده رود در سال 1384 در فريدونشهر اصفهان به بهره برداري رسيد.
اين چشمه مسيري حدود 40 كيلومتري را تا الحاق به زاينده رود مي پيمايد.
شهرستان فريدونشهر با حدود 35 هزار نفر جمعيت در 180 كيلومتري غرب اصفهان است.
3011/6026/

سرخط اخبار استان‌ها