۱۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۰۵
کد خبر: 83263854
T T
۰ نفر
بوشهر میزبان نخستین جشنواره بین المللی آنلاین پویانمایی شد

بوشهر-ایرنا- نخستین جشنواره بین المللی آنلاین پویانمایی و جلوه های ویژه بصری با عنوان 'انیمیشن بوشهر' در این بندر برگزار می شود.

دبیر اجرایی این جشنواره روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: نخستین جشنواره بین المللی آنلاین پویانمایی كشور با هدف كار آفرینی و كشف استعداد برگزار خواهد شد.
حمید حق جو افزود: 'انیمیشن بوشهر' نخستین جشنواره آنلاین انیمیشن و جلوه های ویژه كشور است كه پس از یك سال مطالعه و بررسی با حضور شناخته شده ترین استادان و هنرمندان انیمیشن ایران و جهان در بهار 98 فعالیت خود را آغاز كرده است.
وی ادامه داد: جشنواره های آنلاین به علت اینكه محدود به مكان و طی مسافت های طولانی و طاقت فرسا نیستند براحتی و با كمترین و ارزان ترین حالت ممكن قابلیت برگزاری دارند.
حق جو یادآور شد: هنرجویان و انیمیشن سازان و هنرمندان دیجیتال علاقه مند با پر كردن فرم جشنواره و ارسال اثر و نمونه كار و بارگذاری آن در سایت می‌توانند در جشنواره شركت و رتبه خود را در میان هزاران نفر در كشور و جهان بسنجند.
وی بیان كرد: كشف و شناسایی افراد مستعد و ایجاد فرصت های مختلف برای اهالی انیمیشن و هنرهای دیجیتال و سی جی آی (تصاویر تولید شده با كامپیوتر) از جمله ماموریت اصلی مسئولان برگزاری برای جشنواره انیمیشن بوشهر است.
وی افزود: این جشنواره ماموریت و هدف خود را در تشكیل فضایی برای دیده شدن هنرمندان و ایجاد فرصت های موثر برای آنان تعیین كرده است.
حق جو ادامه داد: شاید در شهرها و روستاهایی در نقاط مختلف كشور افرادی باشند كه با اندكی توجه و حمایت بتوانند مرزهای انیمیشن و جلوه های ویژه كشور و غنای آن را وسعت ببخشند كه در این ارتباط فستیوال آنلاین فرصت بسیار مناسبی برای تحقق این مهم است.
طراح و ایده پرداز جشنواره بین المللی آنلاین (انیمیشن بوشهر} گفت: سامانه این جشنواره تولید شده تا بتواند آرزوهای دوستداران هنرهای انیمیشن و سی جی آی را در حد وسع و توان برآورده كند.
وی یادآور شد: این سامانه در آینده ای نزدیك از فازهای دیگر خود رونمایی می كند كه امیدواریم مرزهای انیمیشن و جلوه های ویژه ایران را گسترش دهد.
حق جو اظهار داشت: آدرس سایت جشنواره به نشانی http://festival.n3artstudio.com و بخش های جشنواره انیمیشن، موشن گرافیك، تصاویر تولید شده با كامپیوتر (سی جی آی)، ویدئو بازی، عكاسی انتزاعی، نماهنگ (جلوه های بصری) و اپلیكیشن با تم هنر است.
وی یادآور شد: آخرین زمان تحویل آثار بخش ملی 20 مرداد ماه سال جاری است و زمان پایان آثار بین المللی نیز در آینده نزدیك اطلاع رسانی می شود.
6043/7212

سرخط اخبار استان‌ها