۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۲۹
کد خبر: 83255814
T T
۰ نفر

بارش باران در خراسان جنوبي شدت مي گيرد

۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۲۹
کد خبر: 83255814
بارش باران در خراسان جنوبي شدت مي گيرد

بيرجند - ايرنا - كارشناس هواشناسي خراسان جنوبي گفت: بارش باران تا فردا (چهارشنبه) در اين استان از شدت بيشتري برخوردار خواهد بود.

سميه لطفي روز سه شنبه به خبرنگار ايرنا اظهار داشت: با توجه به ماهيت رگباري بودن بارش ها جاري شدن روان آب و سيل در شهرستان هاي سرايان، طبس، فردوس و بخش هايي از خوسف و سربيشه و احتمالا بخشي هايي از نهبندان و بيرجند دور از انتظار نيست.
وي گفت: از فردا تا عصر پنجشنبه جز شهرستان نهبندان در ساير نقاط از شدت بارش ها به طور موقت كاسته اما از پنجشنبه شب تا روز جمعه رگبار باران همراه با رعد و برق به خصوص در نيمه شرقي استان پيش بيني مي شود كه ممكن است در شهرستان هاي زيركوه و نهبندان سبب جاري شدن روان آب شود.
كارشناس اداره كل هواشناسي خراسان جنوبي بيان كرد: اين سامانه بارشي روز جمعه از استان عبور مي كند.
وي افزود: سامانه بارشي امروز و فردا در استان به همراه وزش باد شديد، گاهي خيلي شديد و گرد و خاك فعال است و كاهش ديد افقي، رگبار و رعد و برق، در مناطق مستعد بارش تگرگ و در مناطق كوهستان تشكيل مه پيش بيني مي شود.
لطفي با اشاره به ميزان بارش ها در 24 ساعت گذشته گفت: در اين مدت براي سرايان 3.7 ميليمتر، فتح آباد خضري 6 ميليمتر ، انارستانك 8.5 ميليمتر، سرند ديهوك 9.5 ميليمتر، معدن قلعه در طبس 17.2 ميليمتر و تپه طاق 19.3 ميلميتر بارندگي تا ظهر امروز ثبت شده است.
9893*3028

سرخط اخبار استان‌ها