۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۵
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85478963
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین گفتاورد ملی نخبگان خراسان و سمنان آغاز به کار کرد

بیرجند - ایرنا - نخستین گفتاورد ملی نخبگان پهنه خراسان و سمنان با هدف تعامل مدیران، نخبگان و مردم استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و سمنان در بیرجند آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌ جنوبی روز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه این رویداد که با حضور استاندار و شماری از مسئولان و نخبگان منطقه برگزار شد، گفت: گفتاورد ملی نخبگان خراسان و سمنان پنج موضوع کلان در زمینه‌های مالی و پولی، منابع طبیعی، امنیت غذایی، نظام سلامت، حکمرانی و سیاست‌گذاری را شامل می‌شود.

محمدمهدی ایزدخواه‌ افزود: این رویداد بنا دارد ظرفیتی برای نقش آفرینی نخبگان و زمینه‌ای برای شنیدن ایده‌های نخبگان فراهم کند تا در حل مسائل کشور مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: استان‌های خراسان بزرگ و سمنان نخبگان زیادی دارند لذا درخواست داریم با مشارکت آنان این رویداد را تا پایان به پیش ببریم.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌ جنوبی افزود: در مراسم افتتاحیه، لینک بارگذاری ایده‌ها در سایت بنیاد ملی نخبگان معرفی می‌شود که اساتید می‌توانند برای دانشجویان راهبری داشته باشند و هم اینکه دانشجویان و نخبگان طرح‌های خود را به گوش مسئولان اجرایی برسانند.

وی با تاکید بر اینکه تمامی ارکان حاکمیت با این طرح هماهنگ هستند اظهار کرد: وزارت کشور سال گذشته گفتمان ملی نخبگان را برگزار کرد که این طرح ادامه خواهد داشت و بدون شک مدیران، صاحبنظران و صاحبان فکر و اندیشه می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و میدان ظهور و بروز را فراهم کنند.

ایزدخواه گفت: هر قدر ظرفیت سازی کرده و با اجتماعات نخبگانی ارتباط بیشتری داشته باشیم، می‌توانیم سطح عرصه ظهور و بروز استعدادها و قابلیت‌ها را ارتقا داده و به توسعه کشور و استان کمک کنیم.

وی ادامه داد: هدف از حضور نخبگان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در گفتاورد این است که این حس، درک و فهم شود و بعد اثرگذاری نخبگان را بیشتر ببینیم.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌ جنوبی گفت: همزمان با ۱۵ مهر امسال روز ملی نخبگان طرح‌های برگزیده در حضور رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور ارایه خواهد شد همچنین برای پنج طرح برتر کارگروه ویژه در دولت تشکیل می‌شود تا بتوانیم نقش نخبگان را در اثرگذاری بیشتر ببینیم.

وی اظهار کرد: در سند راهبردی کشور در امور نخبگان تاکید شده دستگاه‌های حاکمیتی باید با مجموعه نخبگان تعامل بیشتری داشته باشند و این سند راهبرد تمامی دستگاه‌های اجرایی است.

نخستین گفتاورد نخبگان خراسان و سمنان آغاز به کار کرد

ایزدخواه افزود: در استان نیازمند اثرگذاری نخبگان و باز کردن میدانی برای شنیدن صدای خراسان جنوبی در حوزه معدن، محصولات کشاورزی، آموزش عالی و صنعت هستیم.

وی تاکید کرد: باید به اثرگذاری نخبگان کمک کنیم چون اگر نقش نخبگان افزایش یابد، سهم استان در تولید ناخالص ملی بیشتر می‌شود همچنین دانشمندان سهم خود را در این تولید به دست خواهند آورد.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی گفت: امسال راهبردی توسط مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم تعیین شد که بدون شک نخبگان و جامعه مستعد کشور رسالت مهمی برای تحقق این هدف به دوش دارند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان تاکید کردند نخبگان در زمینه‌های علمی عملیاتی‌تر وارد شوند و بدون شک چرخش تحولات بر محوریت این موضوع اتفاق خواهد افتاد.

ایزدخواه گفت: در کشور به برکت انقلاب اسلامی هم اراده و هم توان داریم، زمانی شاید یکی از این دو را داشتیم اما این اراده پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکوفا شده و اعتقاد به باور ملی و خودباوری به درجه اعلای خود رسید پس باید زمینه اثرگذاری و میدان ظهور و بروز نخبگان را فراهم و جوانان با انگیزه را وارد میدان اجرا کنیم.

وی اظهار کرد: در گفتاورد ملی نخبگان تلاش داریم فرصتی برای نقش آفرینی موثر نخبگان در مسائل کشور فراهم شود و عنوان گفتاورد به این معناست که ایده و پیشنهاد نخبگانی در تضارب آرا قرار می‌گیرد.

مراسم افتتاحیه گفتاورد ملی نخبگان قرار بود امروز با حضور معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسئولان کشوری برگزار شود که به دلیل تاخیر در پروازهای خراسان جنوبی بدون حضور این مسئولان برگزار شد.

در پایان این مراسم از سه دبیر هیات اندیشه ورز نخبگان خراسان جنوبی و سید محمدحسین زینلی مدیرعامل کارخانه کویرتایر بیرجند به عنوان حامی طرح‌های احمدی روشن بنیاد نخبگان تجلیل و قدردانی شد.

خراسان جنوبی از استان‌های مرزی شرق کشور و سومین استان پهناور ایران با ۶ استان خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان، سمنان، یزد و اصفهان هم مرز است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha