۵ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۱۷
کد خبر: 83254517
T T
۰ نفر

استان بوشهر در حالت آماده باش قرار دارد

۵ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۱۷
کد خبر: 83254517
استان بوشهر در حالت آماده باش قرار دارد

بوشهر- ايرنا- استاندار بوشهر گفت: با توجه به هشدار هواشناسي و پيش بيني احتمال وقوع سيل، اين استان با تمام امكانات خود در حالت آماده باش قرار دارد.

به گزارش ايرنا، عبدالكريم گراوند دوشنبه شب در نشست ستاد بحران استانداري بوشهر افزود: برهمين اساس از شب گذشته تمام امكانات استان براي اسكان اضطراري مسافران نوروزي در مساجد، حسينه ها، سالن هاي ورزشي و اماكن دولتي سرپوشيده موجود در استان فراهم است.
وي اظهار داشت: مديران دستگاه هاي اجرايي بايد به‌صورت تمام وقت در استان حاضر باشند و دستگاه‌هاي مسئول در حوزه شهرداري‌، راهداري و پليس راه زمينه راهنمايي مسافران و گردشگران نوروزي در مكان‌هاي مشخص شده را فراهم كنند.
استاندار بوشهر اضافه كرد: اين استان با تردد چهار ميليون و 300 هزار خودرو بعنوان يك استان گردشگرپذير است و با تمهيدات انديشيده شده در صورت بروز مشكلات جوي زمينه رفاه و آسايش مسافران تامين مي شود.
گراوند گفت: با توجه به طوفاني بودن دريا مسئولان ذيربط از استقرار مسافران در كنار ساحل ممانعت و آنان را به محل هاي ايمن پيش بيني شده هدايت و راهنمايي كنند.
استاندار بوشهر تاكيد كرد: دستگاه هاي مسئول مناطقي كه احتمال وقوع سيل در آنها وجود دارد را به مردم اطلاع رساني كنند.
گراوند افزود: دستگاه‌هاي اجرايي، امدادي و قشرهاي مختلف مردم استان بوشهربا هم افزايي مطلوبي از شب گذشته در مناطقي كه بارندگي وجود داشته مسافران را به جاهاي امن و از پيش تعيين شده هدايت كردند.
وي گفت: با توجه به پيش بيني هواشناسي مبني بر بارش باران از فردا سه شنبه انتظار مي رود مسافران با مسئولان همكاري لازم را داشته باشند تا شاهد وقوع حادثه تلخي نباشيم.
استاندار بوشهر گفت: تا اطلاع ثانوي هرگونه درياروي شناورهاي صيادي، سفاري و تفريحي به دريا ممنوع است.
مديركل مديريت بحران استانداري بوشهر گفت: براساس اعلام هواشناسي سامانه بارشي همراه با باد شديد از طرف شمال استان وارد شده است.
قاسم قائدي افزود: با توجه به برگزاري نشست هاي ستاد بحران در شهرستان هاي استان بوشهر براساس پيش بيني ها مسافران نوروزي به اماكن سرپوشيده منتقل شدند.
وي بيان كرد: با اقدامات پيش بيني شده تاكنون هيچ حادثه اي در استان گزارش نشده است و تمام نيروهاي امدادي استان بوشهر در حالت آماده باش قرار دارند.
قائدي اضافه كرد: با توجه به اينكه بارش ها رگباري و مقطعي است پيش بيني مي شود با توجه به بارندگي هاي استانهاي همجوار آب از بالادست به سمت استان بوشهر هدايت شود.
6047/6045

سرخط اخبار استان‌ها