۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۰۸
کد خبر: 83252601
T T
۰ نفر
جهاد كشاورزی آذربایجانشرقی در مورد سرمازدگی درختان هشدار داد

تبریز - ایرنا - سازمان جهاد كشاورزی آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه ای درباره تغییرات وضعیت آب و هوایی استان، نسبت به اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از سرما زدگی درختان به كشاورزان هشدار داد.

به گزارش ایرنا، در اطلاعیه روز یكشنبه این سازمان با اشاره به اینكه نقشه های پیش یابی هواشناسی كه نشان دهنده نفوذ و فعالیت سامانه بارشی فعالی از امروز تا چهارشنبه آینده است آمده است: این سامانه موجب ابرناكی، وزش باد، بارش متناوب باران و برف، مه و كاهش دما خواهد شد و باغداران برای جلوگیری از خسارات احتمالی، نظارت و كنترل سیستم ھای گرمایی گلخانه ها و بازدید پوشش و بادشكن های مصنوعی آنها، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از سیل و آبگرفتگی باغات و در مناطق گرمسیری در صورت بروز سرمای شدید اقدامات لازم به منظور جلوگیری از سرمازدگی درختان میوه را به انجام دهند.
همچنین در بخش زراعت تمهیدات لازم جهت جلوگیری از آب گرفتگی مزارع آبی، استفاده از كود سرك با استفاده از توصیه های فنی كارشناسان در مزارع گندم دیم باید مد نظر كشاورزان قرار بگیرد.
جهاد كشاورزی استان در این اطلاعیه درباره حفظ نباتات به كشاورزان توصیه كرده است: مبارزه با جوندگان در مزارع غلات و یونجه و باغات میوه، پایش مزارع گندم و كلزا در خصوص برنامه ریزی برای مبارزه با علف های هرز بعد از پایداری هوا و سم پاشی در باغات میوه با در نظر گرفتن توصیه های فنی مدیریت جهاد كشاورزی را به دقت رعایت كنند.
به گزارش ایرنا، هواشناسی آذربایجان شرقی اعلام كرده كه از امروز - یكشنبه - تا 7 فروردین با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی نسبتا فعال كه از روز دوشنبه محسوس تر می شود بارش باران و برف، كاهش دما و وزش باد، آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و در گردنه های كوهستانی و برف گیر كولاك برف، یخبندان، لغزندگی، مه گرفتگی و اختلال در تردد جاده ای دور از انتظار نخواهد بود.
این اداره كل توصیه كرده است اقدامات پیشگیرانه لازم جهت جلوگیری از حوادث و خسارات به ویژه در بخش كشاورزی انجام شود.
3077/3038

سرخط اخبار استان‌ها