۳ فروردین ۱۳۹۸، ۲۳:۱۹
کد خبر: 83252364
T T
۰ نفر

جهانگیری: كاری جز رفع دغدغه سیلزدگان نداریم

۳ فروردین ۱۳۹۸، ۲۳:۱۹
کد خبر: 83252364
جهانگیری: كاری جز رفع دغدغه سیلزدگان نداریم

گرگان - ایرنا - معاون اول رییس جمهوری با اشاره به آلام مردم استان گلستان گفت كه شرایط مردم سیل زده سخت است و همه تلاش ما در دولت این است كه زندگی آن ها از این شرایط خارج و به حالت عادی بازگردد و البته كاری جز رفع دغدغه مردم نداریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسحاق جهانگیری شنبه شب در نشست هماهنگی مدیریت بحران استانداری گلستان، اظهار داشت: مردم از ما ( مسوولان) باید پیام وحدت را دریافت كنند.
وی با بیان این كه ستاد بحران استان گلستان اختیار كامل داشته و نباید وقت را در ارایه خدمت به مردم تلف كند، گفت: تمام امكانات نظام در سطح ملی، منطقه ای و استانی برای حل مشكل سیلزدگان بكار گرفته خواهد شد.
وی با بیان این كه دولت محدودیت منابع مالی ندارد، افزود: تصمیم دولت این است كه تسهیلات كافی در حوزه های مختلف از جمله مسكن و كشاورزی اختصاص دهد تا سیلزدگان از مشكلات كنونی پیش رو گذر كنند.
معاون اول رییس جمهوری خواستار تسریع در برآورد نهایی میزان خسارت سیل در استان گلستان و به ارایه آن به دولت برای اتخاذ مصوبات لازم شد.
جهانگیری با اشاره به این كه اقتصاد گلستان بر پایه كشاورزی استوار است، گفت: وزیر جهاد كشاورزی نیز بر پیشگیری از بروز سیل و ایجاد خسارت به كشاورزی گلستان و مازندران وقت خواهد گذاشت.
وی از وزیر كشور خواست كه برای تقویت مدیریت گلستان چند روزی در این استان حضور داشته تا هرچه سریعتر منطقه از موضوع سیل عبور كند.
جهانگیری بر جدی گرفتن رفع محدودیت اعتباری در تجهیزات امكانات هواشناسی، ساماندهی رودخانه ها و زهكشی زمین های كشاورزی استان گلستان تاكید كرد.
وی همچنین با بیان اینكه در زمان بحران، مدیریت نقش تعیین كننده دارد، گفت: باید مدیر ماموریت حوزه خود را به خوبی تشخیص دهد و از خود بگذرد تا منافع مردم و كشورش تامین شود.
وی افزود: هر كسی در هر سطحی از مدیریت قرار دارد و مسوولیت قبول كرده باید به وظیفه خود عمل كند و در بحران مدیر باید جهادی كار كند و از جان و آبروی خود مایه بگذارد تا مردم آسایش داشته باشند.
وی اضافه كرد: گاهی اوقاف برخی (مسوولان) میگویند مگر ما چقدر باید وقت بگذاریم؛ گاهی اوقات لازم است سفر را رها كنیم؛ ما قبول نمی كنیم مدیری مسوولیت داشته باشد ولی در سخت ترین شرایط در صحنه حضور نداشته باشد.
جهانگیری گفت: ستاد بحران و وزیر كشور باید همه این مسایل را بررسی كند و اگر هم كوتاهی صورت گرفته، حتما برخورد خواهد شد.
وی افزود: از 29 اسفند 97 مكرر با استانداران گلستان و مازندران چند نوبت صحبت داشتم كه وضعیت سیل در این استان ها چگونه است، هر دوی آن ها اطمینان می دادند كه مشكلی نیست و اوضاع تحت كنترل می باشد، معلوم است كه اینجا اتفاقات نگران كننده ای افتاده كه نیاز به دقت بیشتری داشت.
معاون اول رییس جمهوری در ادامه از تمام مدیرانی كه تلاش كردند تا مردم گلستان كمترین خسارت را از سیل داشته باشند، تقدیر كرد، و گفت: این سیل تلفات زیاد جانی نداشته ولی خسارت مالی به مردم كه عمدتا از قشر ضعیف جامعه هستند، وارد شده است، باید كمك شود تا زندگی آن ها دچار مشكل نشود.
جهانگیری؛ تركمن ها را جزو شریف ترین مردم كشور معرفی كرد و افزود: دولت با افتخار در خدمت مردم تركمن است و ما با افتخار برای آنها خدمت ارایه می دهیم و در گلستان نیز اقوام شیعه و سنی در كنار هم وحدت را به نمایش گذاشته اند.
به گزارش ایرنا در جریان سیل گلستان شهرهای تركم نشین آسیب بیشتری دیده اند.
2729/6204

سرخط اخبار استان‌ها