۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۴۰
کد خبر: 83251004
T T
۰ نفر

70 كوره زغال قاچاقچيان چوب در فارس نابود شد

۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۴۰
کد خبر: 83251004
70 كوره زغال قاچاقچيان چوب در فارس نابود شد

شيراز- ايرنا- مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري فارس در زمينه برخورد با قاچاقچيان چوب و هيزم در اراضي جنگلي استان گفت: 446 وسيله نقليه و نيز 192 مورد از ادوات و تجهيزات قاچاق توقيف و 70 كوره زغالي امحا و محموله هاي غير مجاز جنگلي نيز با دستور دادستان شهرستان ها توقيف شد.

به گزارش دريافتي ايرنا مهرزاد بوستاني در آخرين نشست شوراي پيشگيري از تخريب و تصرف اراضي ملي و صيانت از حقوق بيت المال اضافه كرد: در اين زمينه 307 نفر ازمتخلفان دستگير و به مراجع قضايي تحويل داده شدند.
وي قاچاق چوب هاي جنگلي از ديگر استان ها به فارس و نيز وجود كوره هاي زغالي غير مجاز در منطقه سيمكان جهرم را از ديگر مشكلات منابع طبيعي در حفاظت از عرصه ها عنوان كرد و خواستار تصميمات جدي دستگاه قضايي استان در برخورد با اين مجرمان شد.
وي اظهار داشت:در سال 97 با تعاملات صورت گرفته با دستگاه قضايي 491فقره پرونده در زمينه تخريب و تصرف اشخاص در سطح يك هزار و 402 هكتار تنظيم كه از اين تعداد 250 فقره منجر به صدورحكم به نفع دولت و 50 فقره نيزعليه دولت صادر شد.
مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان فارس با اشاره به اقدامات بازدارنده در زمينه جلوگيري از تخريب و قطع درختان جنگلي اظهار داشت:مسدود كردن گلوگاه هاي فرعي ورودي اراضي جنگلي حساس و بحراني، توقيف خودروهاي حامل چوب و فرآورده هاي جنگلي با همكاري نيروهاي انتظامي،شناسنامه داركردن اره هاي موتوري در منطقه كوهمره سرخي شيراز از جمله اقدامات صورت گرفته در اين زمينه است.
او در ادامه با اشاره به اقدامات پيشگيرانه در راستاي مقابله با زمين خواري در عرصه هاي منابع طبيعي استان گفت: اخذ اسناد تك برگ اراضي ملي ، اجراي طرح كاداستر، اجراي طرح حفاظت مشاركتي، ورود و ثبت اطلاعات 600 پلاك در سامانه بانك اطلاعات زمين،احداث كمربند حفاظتي و جلوگيري از دخل و تصرف غير مجاز از جمله برنامه هاي اين اداره كل در زمينه مبارزه با زمين خواري است.
مدير كل منابع طبيعي فارس درباره تشكيل پرونده هاي حقوقي مرتبط با تخلفات اراضي ملي در اداره تعزيرات حكومتي استان گفت:در اين زمينه 440 فقره پرونده تخلف تنظيم و به مراجع قضايي ارجاع شد.
ع پ / 1876

سرخط اخبار استان‌ها