۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۲۸
کد خبر: 83914680
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مخربان و متصرفان اراضی ملی شیراز تحویل مراجع قضایی شدند

شیراز-ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان شیراز گفت: با هدف حفاظت از عرصه‌های ملی و جلوگیری از زمین‌خواری،مخربان و متصرفان اراضی ملی بخش ارژن شهرستان شیراز شناسایی و تحویل مراجع قضایی شدند.

براساس گزارش دریافتی چهارشنبه ایرنا، محمود طهماسبی در این زمینه بیان کرد: متهمان این پرونده که به صورت شبانه اقدام به تخریب اراضی ملی در منطقه دشت ارژن کرده بودند با تلاش و پیگیری شبانه روزی ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شناسایی شدند و به دام افتادند.
وی افزود: در این زمینه پرونده تخریب و تصرف تشکیل شد و متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیراز گفت: متهمان این پرونده درمناطق بن رود زنگنه ، بید قطار و دهنو قلندری از روستاهای توابع بخش ارژن شیراز ساکن بودند که پس از صدور دستور قضایی توسط پاسگاه ویژه منابع طبیعی احضار شدند.
طهماسبی افزود: براساس قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع ، اراضی ملی، انفال محسوب می‌شوند و نیروهای منابع طبیعی برابر وظایف قانونی با هرگونه دست اندازی به بیت المال بطور قاطع برخورد خواهند کرد.

دستگیری متصرفان اراضی ملی مور دراز شهرستان شیراز
وی در ادامه بیان کرد: برای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی و جلوگیری از زمین خواری با تلاش نیروهای منابع طبیعی متصرفان اراضی ملی مور دراز شهرستان شیراز شناسایی و دستگیر شدند.
طهماسبی افزود: متخلفان در اراضی ملی مشهور به مور دراز این شهرستان اقدام به تصرف اراضی ملی و غرس نهال کرده بودندکه با هماهنگی های لازم با مقامات قضایی این اراضی از دست متصرفان خارج و به بیت المال بازگردانده شد.
وی ضمن هشدار جدی به متصرفان و متجاوزان اراضی ملی اظهار داشت: در دفاع از انفال و منابع ارزشمند طبیعی از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم و تا پای جان از این عرصه ها محافظت خواهیم کرد.

آغاز عملیات اجرایی طرح‌های تلفیقی بیولوژیکی و سازه ای در اراضی ملی کوهمره سرخی
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیراز در ادامه گفت: مسئولان واحدهای فنی و آبخیزداری همزمان جهت مکان یابی و نحوه اجرای طرح های آبخیزداری ، مرتعداری ، جنگلکاری و حفاظت خاک عازم منطقه کوهمره سرخی شدند.
طهماسبی افزود: برای اجرایی کردن طرح ها و پروژه های مختلف اعم از بذرکاری ، نهال کاری ، احداث بندهای سنگی ملاطی، گابیونی ، چپری و نیز احداث کمربند حفاظتی به وسیله بنچ مارک به صورت همزمان حوزه آبخیز نرگسی جنوبی منطقه کوهمره سرخی شیراز مورد مطالعه قرار گرفته و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.
وی با تاکید بر حفاظت از اراضی ملی و ذخائر جنگلی و مرتعی بیان کرد: اجرای تلفیقی طرح‌های بیولوژیکی و سازه ای علاوه بر حفاظت از پوشش گیاهی موجب جلوگیری ازفرسایش خاک وکنترل رواناب های سطحی و نیز تامین آب سفره های زیرزمینی خواهد شد.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha