لزوم مبارزه با زمين خواري و جلوگيري از تخريب اراضي كشاورزي

لاهيجان - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان گيلان و امام جمعه رشت گفت: مسئولان بايد تمامي تلاش خود را براي مقابله با زمين خواري بكار بگيرند و از تخريب اراضي كشاورزي نيز جلوگيري كنند.

به گزارش خبرنگار ايرنا آيت الله فلاحتي عصر دوشنبه در جلسه شوراي اداري شهرستان سياهكل اظهار داشت: زمين در استان گيلان به علت توريستي بودن آن مورد توجه قرار گرفته لذا مديران جهاد كشاورزي و قوه قضاييه بايد تمامي تلاش خود را در جهت مقابله با زمين خواري بكار بگيرند.
وي خاطرنشان كرد: البته زمين خواري و سرمايه گذاري تفاوت دارد و نبايد براي كساني كه به عنوان سرمايه گذار وارد شهرستان ها مي شوند و به ايجاد اشتغال كمك مي كنند، مانع ايحاد كرد.
فلاحتي افزود: اولين موضوعي كه در يك شهر به چشم مي آيد و باعث رشد و شكوفايي آن مي شود، وحدت و هم دلي مسئولان و متوليان شهر است كه اين وحدت نفع فراواني به شهرستان مي رساند.
نماينده ولي فقيه در گيلان گفت: مسئولان در نظام اسلامي پاسخگوي تمامي مطالبات مردم نيستند و نمي توانند باشند چرا كه امكانات حكومتي از يك محدوديت خاصي برخوردار است و هميشه مطالبات مردمي گسترده است و پاسخگويي به تمام آنها غير ممكن اما با اخلاق شايسته مي توان در برخورد با مردم مرهمي بر دردها و مشكلات آنان گذاشت.
وي خطاب به مسئولان اظهار داشت: نظام جمهوري اسلامي به خون شهيدان رنگين شده و ما وام دار آنها هستيم و از همه مسئولان بخصوص جهاد كشاورزي مي خواهم كه با توجه به طبيعت و كشاورزي بودن شهرستان سياهكل در جهت ايجاد اشتغال در اين شهرستان براي حل و فصل مشكلات مردم كوشا باشند .
وي به منطقه گردشگري ديلمان نيز اشاره كرد و گفت: اين منطقه با داشتن سابقه تاريخي چند هزار ساله بايد مورد توجه مسئولان قرار گيرد ولي متاسفانه علاوه بر سخت گذر بودن برخي از نقاط ديلمان ، اين منطقه با مشكل تامين آب شرب نيز روبروست و فاقد مخزن آب شرب مناسب است كه نيازمند توجه بيشتر مسئولان است .
فلاحتي با اشاره به اينكه زنان روستايي و جوانان روستاها مي توانند با ايجاد دامداري و پرورش دام و طيور و توليد سبزيجات به ايجاد اشتغال پايدار كمك كنند، افزود: در توليد گوشت و سبزيجات روستاها ظرفيت هاي زيادي دارند زيرا بسياري از مردم به غذاهاي ارگانيك روي آورده اند كه مسئولان با دادن تسهيلات كم بهره مي توانند به اشتغال روستايي و توليد كار كمك شاياني داشته باشند.
وي به برداشت بي رويه شن و ماسه از بستر رودخانه هاي سياهكل اشاره كرد و يادآور شد: با توجه به تجديدپذيري كم رودخانه هاي مناطق شمالي عده اي با دور زدن قانون دنبال نفع شخصي خود هستند اما از قوه قضاييه مي خواهيم در اين موضوع مهم جلوي سودجويان ايستادگي كند.
شهرستان سياهكل با دو بخش مركزي و ديلمان، در 55 كيلومتري شرق مركز استان گيلان واقع است.
6029/7297/2007

سرخط اخبار استان‌ها